Borto kompiuterio montavimas į 1996 m. Renault Megane 1.6e

20 06 2012

Renault Megane ir Scenic 1996-1999 (Ph1) automobiliuose montavo kelių tipų Prietaisų skydelius. Jų buvo keturios rūšys:
Pats paprasčiausias su laikrodžiu.

  • Su tachometru
  • Su tachometru ir borto kompiuteriu
  • Su tachometru, borto kompiuteriu ir tepalo lygio skale (plius jo fonas yra baltas)

Dar vienas dalykas kas skirtis gali tai Odometro tipas: būna jis skaitmeninis arba analoginis, tačiau tai jau nėra esmė, nes mūsų tolesnių darbų neitakoja. Su borto kompiuteriu ėjo kelios serijos Megane ir Scenic automobilių.
Taigi 1.6e variklį turinčios meganės nebuvo leistos su borto kompiuteriu mano žiniomis, tačiau be problemų įmanoma jį isidėti įmontavus reikiamo tipo prietaisų skydelį. Aš asmeniškai radau ir pirkau ketvirto tipo skydelį 1998 metų Renault Megane Coupe 2.0 16v automobilyje. Siekiant, kad viskas veiktu kaip orginale reiktu pirkti prietaisų skydelį ir perjungimo svirtelę, kurioje yra borto kompiuterio informacijos perjungimo mygtukas, tačiau aš pastarojo nepirkau ir montuosi atskirą mygtuką šiam reikalui. Taip bus pigiau.
Palyginimui abu skydeliai:

img2570j

img2573d
Naujasis skydelis turi kiek kitokias skales, tačiau galiu garantuoti, kad parodymai veiks tiksliai. Dar papildomai gale spydometras turėjo prijungtą oro pagalvės lemputės apgaviką, tačiau kadangi man jis nereikalingas, aš jį nuėmiau.
Dabar laikas pajungti kelis laidus prie skydelio. Prie jo jungsis 2 laidai: informacijos perjungimo mygtukas (B jungties 2 kontaktas) ir papildomos informacijos iš kompiuterio (A jungties 4 kontaktas):

29549124

Šiuos laidus galite pajungti keliais būdais: prie esamo kištuko jei yra reikiami kontaktai arba tiesiog prilituojant prie plokštės. Aš dariau antraji variantą nes mano kištukai neturėjo kontaktų.

Dabar bandysime pajungti papildomos informacijos laidą. Be jo skydelis pajungtas veikia, borto kompiuteris rodo nuvažiuotą atstumą bei vidutinį greitį, tačiau jam niekas nesuteikia informacijos apie dabar sunaudojamą kuro kiekį. Būtent šia infomaciją mes jam paduosime per mėlynai pažymėtą kontaktą. Jo laidą reikia nusiverti po kapotu į relių dėžę. Ten rasite šviesų kištuką:

images2nfd

Atjungus jį laidą reikia pajungti į antrajį mėlynos plokštelės kištuką:

images1jyc

Nepasimeskite jei mėlinas kištukas neturės tiek daug laidų kaip pas mane. Ištikro jie yra naudojami tik du (lizde nesunkiai rasite kurie). Kaip ten bebūtu jungiame laidą nuo skydelio į nurodytą vietą ir jungiame kištuką atgal.
Tuomet užvedus automobilį viskas jau turėtu veikti:

img2620za

Nuotraukos apatiniame kampe matosi raudonas laidas – tai mano informacijos perjungimo laidas.
Mygtuką muontuojant reikia daryti taip, kad šis laidas kontaktuotu su rėmu (žeme ar ba kitai akumuliatoriaus minusu) kad persijungtu informacija. Aš tam kartui mygtuko dar neturiu, todėl šį laidą tiesiog liečiu su rėmu.

Video kaip veikia skydelis:

Borto kompiuteris rodo šią informaciją (video rodoma informacija išeilės):

  • Vidutinį kuro sunaudojima nuo kelionės pradžios litrais šimtui kilometrų.
  • Momentini kuro sunaudojimą litrais šimtui kilometrų. (pastaroji informacija rodo tik automobiliui judant ir nuvažiavus 300-400 metrų)
  • Kiek kilometrų dar galite nuvažiuoti su kuro bake esančiu kuru.
  • Kelionės metu iveiktas atstumas kilometrais.
  • Vidutinis greitis visos kelionės metu kilometrais per valandą.
  • Sunaudotas kuro kiekis litrais kelionės metu.

Dar yra testinis borto kompiuterio meniu į kurį įeiti galima įjungiant degima tuo metu laikant suspausdu borto kompiuterio mygtuką. Šio meniu video:

Rodoma informacija išeilės:

  • Ekranėlio testas
  • Kuro bake esančio kuro likutis
  • Dabartinės kuro sąnaudos litrais per valandą.

Taigi viskas lyg ir tvarkoje, nuo dabar borto kompiuteris veikia puikiai. Liko tik įsidėti mygtuką bei yra įdėjų panaudoti tepalo spaudimo matuoklę.
Informacijos šaltiniai:
http://www.megane-france.net/xoops/modules/smartsection/item.php?itemid=85  ir http://www.megane-france.net/xoops/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=6489&forum=11

Šiuose puslapiuose yra nurodyta ir PH2 Meganėms skirta informacija norint pajungti borto kompiuterį.
Taip pat ten esanti informacija gali būti naudinga tiems, kad nori Ph2 skydelį įdėti į Ph1 automobilį.


Veiksmai

Information

8 responses

6 06 2014
2shaelt

O kaip su odometro parodymais? Kilometrazas nemeluoja?

6 06 2014
mindogas

Meluoti nemeluoja. Kilomera pravaziuoti – kilometra pripliusuoja. Tik pradinis taskas zinoma nuo donoro pasilikes

6 06 2014
2shaelt

O jei pas mane odometras analoginis, eina pakerist tik ta dali kur borto kompo ekranas? Siaip nekeisciau, bet pastebejau, kad kaikuriuose spidometruose isjungus degima nukrenta zemyn kuro kiekio rodykle, o pas mane ne, del ko nesaugu palikinet daugiau benzino 🙂 Taigi, jei keist, galbut galima kazka sustriau pasidaryt

6 06 2014
mindogas

Jei analoginis odometras, vadinasi galimas dalykas kad skaitmeninis netiks. Neveltui vede trosa iki spidometro. Kas liecia kuro rodykle tai tikrai nesu susidures su tuo. paprastai nukrenta jos visur 😀

8 01 2015
tadas

kaip suprasti ta tepalo lygio skale? ar degantys visi (oooooo) reiskia jog viskas gerai, ar jau truksta? Kokios yra o ir _ reiksmes? aciu

8 01 2015
mindogas

Nuliai skalėje reiškia kiek tepalo yra, o brūkšneliai kiek nėra. Tai tokia ale procentinė skalė 🙂 Neaišku realiai ka reiškia viena dalis šios skalės, bet jei brūkšniukų daug – verta pasimatuoti tepalo lygį su tam skirta matuokle po variklio gaubtu.

9 01 2016
marius

Gal atsakysi gal ne, bet vistiek noriu paklausti. Jei pas mane yra su 1.4 motoru, tai yra galimybe pasidaryt ta bordo kompiuteri?

9 01 2016
mindogas

Neisivaizduoju. Kaip suprantu galba eina apie faceliftine megane? Joje ecu ir visa kita pakite tai gali ir nebuti reikiamu signalu, nors kas ten zino. Realiai siam modui reikia papildomai tik purkstuku atidarymo laiko, o visa kita informacija kaip greitis ir rpm paprastai spidometre jau buna.
Beja, megane parduodamas sudejau sena spydometra ir jei domintu variantas su borto kompu rasykite, sutartume kazka.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s




%d bloggers like this: