Nesenai aprašiau Prius Gen2HSI elektronikos ir korpuso gamyba, dabar metas programinei įrangai. Pati programa ir jos valdymas labai panašus kaip senasis šio įrenginio prototipas, bet atsiradus didesniam ekranui ir praktiškai dvigubai daugiau duomenų – reikia apie tai pakalbėti.
Valdymas
Valdymas susideda tik iš dviejų elementų: rėžimo mygtuko ir 4 eilučių LCD ekrano. LCD ekranas pateikia informacija, o rėžimo mygtukas turi dvi paskirtis:
- trumpu paspaudimu keičia rodomą langą LCD ekrane.
- ilgu paspaudimu vykdo tame lange skirtą specialų veiksmą.
Diagramoje galime pamatyti langų žemėlapį ir kaip rėžimo mygtukai juos valdo:
Pagrindiniai informaciniai langai
Patekus į langą vienai sekundei parodomas, koks turinys jame bus rodomas sutrumpinimų pagalba, o vėliau pradedama rodyti visa informacija su pridėtu matavimo vienetu jei jis telpa ekrane. Visi informaciniai langai pirmoje eilutėje rodo Prius HSI grafinį stulpelį, o likę trys – specifinę informaciją, kurią bandyta suskirstyti į tris langus pagal kategorijas.
Pirmas, pagrindinis langas
Čia rodomos trys eilutės: ENG – variklio informacija, BAT(2) – baterijos informavija, BAT(1) – baterijos/inverterio informacija.
Parodymai:
- INJ – benzino variklio įpurškimo laikas.
- CTEMP – benzino variklio aušinimo skysčio temperatūra.
- RPM – benzino variklio apsukos.
- DIST/MAX – HV baterijos vykdomas iškrovimas ir maksimali galima leistina riba Amperais.
- CHR/MAX – HV baterijos vykdomas įkrovimas ir maksimali galima leistina riba Amperais.
- BATC – HV baterijos temperatūra (aukščiausia iš trijų daviklių esančiu baterijoje).
- AIR – HV baterijos įeinančio oro temperatūra.
- MG1 – Pirmojo elektros variklio inverterio temperatūra.
- MG2 – Antrojo elektros variklio inverterio temperatūra.
Ilgas mygtuko paspaudimas šiame lange perkelia į papildomą HV baterijos informacijos langus (apie jį vėliau).
Antras, sąnaudų langas
Čia rodomos trys eilutės: TRC – esamos kelionės sąnaudos, TRT– esamo kuro bako sąnaudos, TRR – ilgalaikės sąnaudos. Sąnaudos apskaičiuojamos įrenginio viduje: nuvažiuotas atstumas gaunamas žinant automobilio greitį ir laiką tarp skaičiavimų, o suvartotas kuras pagal tame laike purkštukų sunaudotą kurą mililitrais. Dėl šios priežasties kuro sąnaudos čia ir Prius LCD ekrane gali skirtis nežymiai.
Parodymai:
- LRT – sunaudotas kuras litrais.
- KM – nuvažiuotas atstumas kilometrais.
- AVG – vidutinės kuro sąnaudos litrais 100km.
Ilgas mygtuko paspaudimas nunulina ilgalaikes (TRR) sąnaudas. Kelionės (TRC) sąnaudos nulinamos įrenginiui pabudus kai įjungiamas automobilio degimas, o kuro bako (TRT) įpylus į kuro baką 30% (12-13L) degalų.
Trečias, likučių langas
Čia rodomos trys eilutės: TNK – benzino bako informacija, TLE – likę įveikti atstumai, BAT – baterijų informacija. Šioje vietoje svarbu žinoti kad automobilis gražina kuro bako likutį litrais, ir męs pagal tai apskaičiuojame Procentus, laikydami kad kuro bakas yra 45L42L talpos.
Parodymai:
- %TANK – benzino bako likutis procentais, laikant kad bakas yra
45l42l talpos. - LTR – benzino bako likutis litrais.
- %EV – nuvažiuoto atstumo elektra procentais.
- DISC – likęs nuvažiuoti atstumas pagal esamos kelionės sąnaudas.
- DIST – likęs nuvažiuoti atstumas pagal kuro bako sąnaudas.
- DISR – likęs nuvažiuoti atstumas pagal ilgalaikes sąnaudas.
- AUX – 12V akumuliatoriaus įtampa.
- SOC – HV baterijos įkrovimo lygis procentais.
- WBAT – HV baterijos įtampa.
Ilgas mygtuko paspaudimas šiame lange nunulina %EV parodymus.
Papildomi HV baterijos stebėjimo langai.
Kitaip nei pagrindiniuose languose čia nebeturime resursų vieną sekundę sutrumpintai apžvelgti parodymų. Kadangi HV baterijos stebėjimas daromas kaip papildoma funkcija tai čia duomenys yra rodomi kuo paprasčiau.
Pirmas, pagrindinių parodymu langas
Pirma eilutė:
- 51% – HV baterijos įkrovimo lygis (SOC).
- 0% – HV baterijos įkrovimo lygio skirtumas tarp labiausiai įkrautos celių poros ir mažiausiai įkrautos poros (DeltaSOC).
Antra eilutė:
- 10/1597 – silpniausią įtampą turinčios celių poros numeris ir įtampa milivoltais.
- 11/1606 – stipriausią įtampą turinčios celių poros numeris ir įtampa milivoltais.
- 9 – skirtumas tarp silpniausios ir stipriausios celių porų įtampų.
Trečia eilutė:
- 15.1 – HV baterijos įeinančio oro temperatūrą.
- 19.0 – HV baterijos modulių pirmo daviklio temperatūra.
- 20.5 – HV baterijos modulių antro daviklio temperatūra.
- 19.1 – HV baterijos modulių trečio daviklio temperatūra.
Ketvirta eilutė:
- 0 – HV baterijos aušinimo lygis (0-6).
- 0V – HV baterijos aušintuvo įtampa.
- 2A – HC baterijos naudojama srovė.
- 223V – HV baterijos įtampa.
Šiame lange paspaudus mygtuką ilgiau grįžtame į pagrindinį langą.
Antras, įtampų langas
Šiame lange rodomos visu HV baterijos modulių įtampos. Celių porų numeracija prasideda nuo pirmos eilutės kairiojo parodymo ir seka su lyg kiekviena nauja eilute. T.y. pirmoje eilutėje yra 1 ir 2 pora, antroje 3, 4, 5 ir 6 ir t.t.
Trečias, vidinės varžos langas
Šiame lange rodomos visu HV baterijos modulių vidinės varžos. Numeracija prasideda nuo pirmos eilutės kairiojo parodymo ir seka su lyg kiekviena nauja eilute. T.y. pirmoje eilutėje yra 1 ir 2 pora, antroje 3, 4, 5 ir 6 ir t.t.
Apibendrinimas
Aprašyme vengiau paaiškinimų, kuo naudingi kai kurie parametrai. Vieni tokių yra variklio įpurškimo laikas kuris pasako koks dabar naudojamas kuro mišinys ir padeda pasirinkti taupiausią važiavimą dideliu greičiu (t.y. kai važiuojame 90km/h). Verta būtų paanalizuoti ir variklio aušinimo temperatūrą, kuris susyje su 5 hibrido apšilimo etapais. Įdomūs ir min/max baterijos įkrovimo/iškrovimo parodymai ir jų sąsaja su baterijos temperatūra. Taigi šiuos dalykus perkelsiu į naują įrašą.
Sveikas Mindaugai, gal kartais pats zinai, kaip priuse nuimti chek,a?
Sent from my iPhone
>
Sveiki, koki check’a konkreciai?
Kaip projekto beta bandytojas, negaliu atsidžiaugti. Aparačiukas duoda daug naudingos info tiek kasdien važiuojant, tiek ir norint pasitikrinti, ar baterijai neartėja paskutinioji 😉 ir nelaukti, kol apie tai praneš raudonas šauktukas trikampyje. Akivaizdžiai matosi ir variklio temperatūros įtaka – važiuojant iš baterijos ilgiau, variklis atvėsta (žemiau 65 oC?) ir įsijungia pasišildyti 😉 kyla vis daugiau minčių dėl priekinių grotelių uždarymo.
Kiek saloną kolega šildote? Jei neklystu iki 20C automobilis leidžia varikliui atšalti iki 55C, bet jei šildymas daugiau nei 20C, tai jau minimaliai turi buti 65C. Aišku jei šildymas Hi, tai niekada variklis nenustos burgzti 😀
O! Va dėl tokios info visi mes čia. Berods nustatyta 22oC, tai dėl varganų dviejų laipsnių važinėju ant benzino visą mėnesį… Nuo rytojaus nebe 😉
[…] Gen2HSI jau pagamintas, ką programinė įranga rodo jau žinome, o dabar nusprendžiau padaryti serija įrašų apie tai, kaip kai kurie laukai yra apskaičiuojami […]