Prius – 12V akumuliatorius ir jo keitimas

29 01 2016

Kaip žinia antros kartos Toyota Prius turi du akumuliatorius: aukštos įtampos traukos baterija iš NIMH celių ir startavimo 12V akumuliatorių. Apie traukos bateriją jau esu parašęs įrašą, o dabar truputi dėmesio skirsiu mažajam.

Kam du akumuliatoriai?

Kai kuriems gal kyla klausimas tai kokio velnio automobilyje reikia dviejų akumuliatorių? Taip jau yra kad įtampa iš aukštos įtampos traukos akumuliatoriaus konvertuoja vadinamasis “inverteris“. Vadinkime jį inverteriu, nes jo pagrindinė užduotis yra generuoti AC įtampą varikliams, vėliau iš variklių gautą energiją konvertuoti į DC. Taip pat jis generuoja ir 12V(tiksliau 14V) įtampą visai kitai elektronikai. Inverteris deja atlikdamas savo darbą turi nemažai nuostolių ir pastoviai jį įjungtą laikyti tiesiog neprotinga. Bet, kol automobilis išjungtas žemos įtampos būdėjimui reikia, tad sprendimas aiškus – siekiant išvengti nuostoliu budėjimo rėžime įdėtas 12V akumuliatorius, kuris palaiko sistema, t.y. laukia atrakinimo, saugo nustatymus, leidžia naudotis magnetola, apšvietimu ir kuomet to reikia užveda automobilį.

Šiuo atveju užvedimo užvedimu aš nenoriu vadinti, nes greičiau tai yra įjungimas. Start mygtukas įjungia traukos baterijos kontaktorius, kurie užmaitina inverterį, pastarasis pradeda tiekti 14V į sistemą. Šie 14V maitina visa valdymo elektronika, kuri iki dabar miegojo, taip pat krauna musu 12V akumuliatorių. Apart šio sužadinimo daugiau 12V akumuliatorius nebereikalingas, nes benzino variklio užkūrimu rūpinasi vienas iš elektros varikliu, kuris varomas apie 500V AC įtampa. Tuos 500V AC inverteris pagamina iš traukos baterijos energijos, kurios normali įtampa 200-230V.

Jau dabar turėjote suprasti kad 12V akumuliatorius nėra apkraunamas didele srove ir jis skirtas tik automobiliui budėjimo būsenoje. Kuomet automobilis užkuriamas maitinimas gaunamas iš aukštos įtampos akumuliatoriaus. Pastarasis taip par rūpinasi vidaus degimo variklio užkūrimu, tad 12V akumuliatoriui didelė talpa nėra labai reikalinga, bet žinoma pageidautina.

Testavimas

Kadangi 12V akumuliatorius nėra naudojamas starterio sukimui, tai akumuliatoriaus senėjimo požymius pamatyti yra daug sunkiau. Vienas požymių žinoma atsiranda kai akumuliatorius visai nusibaigia. Tuomet automobilis gali nebe atsirakinti, nebe užsikurti (nebe įsijungti?). Bet jau iki to laiko sistema pradeda pranešinėti apie žema įtampa akumuliatoriuje: pradeda streikuoti atrakinimas/užrakinimas, neužvedus automobilio prastai veikia šviesos, elektronika mėto įvairias klaidas. Taip būna todėl, kad automobilis gaudamas žema įtampą ir mažai galios nebe sugeba atlikti funkcijų. Deja, bet akumuliatoriaus būsena įtakoja kažkiek ir kuro ekonomika, nes kai jis silpnas, inverteris gaišta daug energijos jį kraudamas, o kadangi pastarasis yra mires – energija švaistoma į orą, t.y. į šilumą.

Norint ištestuoti akumuliatrių galite pasinaudoti elementariu multimetru. Galima matuoti dviem būdais: ilgai pastovėjusi akumuliatorių arba visiškai pakrauta akumuliatorių su apkrova, pvz įjungtomis lempomis. Abiem atvejais reiktu žiūrėti, kad įtampa būtų nemažesnė 10.5V. Jei ji mažesnė – akumuliatorius greičiausiai turi vieną ar dvi blogas celes.

Neturint mutimetro galima pasitikrinti įtampą su paslėpta diagnostikos porgrama. Ji paleidžiama dviem būdais:

  • Spaudžiate kartą Start nenuspaudę stabdžio. Laikydami DISPLAY (arba INFO kai kuriems modeliams) mygtuką tris kartus įjunkite/išjunkite šviesas;
  • Spaudžiate kartą Start nenuspaudę stabdžio. Paspaudžiate display DISPLAY ir tris kartus paspaudžiate LCD kairiajame šone viršų ir apačią kaip tai darau aš:

Video matote ir tolesnius veiksmus kaip nukeliauti iki įtampos rodymo. Pradžioje matome dabartinę akumuliatoriaus būklę, tada įjungiame šviesas ir pamatome kaip krenta įtampa. Vėliau galite užkurti automobilį, kad įsitikinti ar akumuliatorius kraunamas 14V įtampa. Iš meniu išeinama užgesinus automobilį.

Galiausiai jei netyčia turite protingą pakrovėją, kaip Imax B6, tai galite bandyti akumuliatorių ištestuoti matuojant jo liktinę talpą:

DSC_2338

Mano atveju skaičiai nelabai tikslūs nes talpą matavau krovimo metu. Bet jei jau kraudamas jis pasiekia kiek daugiau ne puse akumuliatoriaus talpos, tai kiek iš tikro ten jame belikę bus? Matuoti likutinę talpą su Imax B6 iškrovimo metu irgi nėra labai naudinga, ne pastarasis gali valgyti daugiausiai 0.7A srovės, kas yra nepakankamai.

DSC_2320

Akumuliatoriai

Originaliai Prius komplektuojamas su AGM tipo 12V akumuliatoriumi. Tokios baterijos ilgaamžiškumas yra ne vienintelis pliusas hibride. Šios baterijos yra ypač hermetiškos, kas leidžia jas montuoti salono viduje, kaip dabar ir daroma. Kadangi viduje elektrolitas nėra plaukiojantis, o sugertas specialia medžiaga, papildomai gauname saugumą, kad avarijos metu elektrolitas neišsitaškys salono viduje. Taip pat ypač aktualus privalumas – gilus ciklas. Kitaip nei paprasti akumuliatoriai, kurie turi tik plonus švininius elektrodus, čia elektrodai yra vientisos švino plokštės. Gilaus ciklo baterijas galima iškrauti net iki 20% įtampos be pažeidimų akumuliatoriui. Kodėl tai aktualu Prius hibridui? Nes šis akumuliatrius yra kraunamas pastovia, fiksuota 4A srove. Darant daug trumpų kelionių akumuliatorius gali išsikrauti ir taip sau pakenkti. Taip pat, kadangi akumuliatorius yra mažos talpos, jį labai lengva nusodinti klausantis muzikos automobilio neužkūrus ar palikus koki elektros prietaisą.

Dabar pakalbėkime apie akumuliatoriaus parametrus. Priusai be berakčio atrakinimo ir kūrimo (SKS) komplektuojami su 35Ah akumuliatorius. Jei SKS funkcija yra, naudojama 46Ah talpos variantas. SKS sistema budėdama naudoja kur kas daugiau energijos, tad norint išlyginti automobilio budėjimo trukmę Toyota tiesiog padidino talpą. Momentinė šių akumuliatorių galia yra 272A ir 310A. Į šiuos skaičius rinkdamiesi nė nežiūrėkite, nes hibridui jie neįdomus. Čia mes neturime klasikinio starterio, kuris tą srovę naudotu. Kurimo metu naudojama daugiausiai 20A sekundei ar dviems.

Dabar galiu įvardinti ir pačias baterijas. Priusams be SKS: YUASA HJS34B20R AGM 35Ah 272A kuri kainuoja apie 146eur.

YUASA HJS34B20R AGM 35Ah 272A 146eur

Priusams su SKS: YUASA HJS46B24R AGM 46Ah 310A kainuojantis apie 160eur.

 

YUASA HJS46B24R AGM 46Ah 310A 160eur

Čia paminėjau originaliai montuojamus akumuliatorius, kuriuos galite pakaisti atitinkamu parametrų kitų gamintojų akumuliatoriais. Svarbiausiai rintis atitinkama talpą, dydį, polių išdėstymą ir poliu dydį. Pastarasis parametras svarbus todėl, kad čia gnybtai yra siauri. Kitų gamintojų kainos turėtu būti labai panašios.

Taupantys gali rinktis ir paprasta, ne AGM, akumuliatorių. Automobilis dirbs be problemų, tik reiktu kiek labiau pasirūpinti baterijos ventiliacija ir saugoti nuo visiško išsikrovimo. Šiuo akumuliatoriai gal ir netarnaus tiek kiek AGM variantas, bet bus iki 3 kartu pigesnis.

Pavardinsiu pakaitalus. Priusui be SKS: YUASA YBX3055 36Ah 330A kurio kaina apie 43eur.

YUASA YBX3055 36Ah 330A 43eur

Priusui su SKS: YUASA YBX5057 Silver 48Ah 430A kurio kaina apie 60eur.

YUASA YBX5057 Silver 48Ah 430A 60eur

Atitinkamu parametrų akumuliatorių turi ir kiti populiarūs gamintojai kaip Varta, Bosch ir panašiai.

Keitimas

Trumpai apžvelgsiu kaip akumuliatorius yra keičiamas. Bus daugiau nuotraukų nei pasakojo. Pradėkime nuo to, kad reikia atsidaryti bagažinę ir išsiimti viska iš jos kol dasikasate iki akumuliatoriaus dešiniajame kampe:

001

Čia kairėje matote aukštos įtampos ventiliavimo vamzdį, centre gilyn įleistą 12V akumuliatorius ir kondensatorių blokas dešiniau:

002

Pirmiausia nuimsime raudona apsaugine plastmasę ir atjungsime du laidus su baltomis jungtimis:

003

Kad akumuliatorius išsitrauktu teks numontuoti aukštos įtampos baterijos ventiliacijos vamzdį. Viena varžtą rasite giliau šone:

004

Ir kita apačioje:

005

Ištraukus ventiliacijos vamzdį galite ištraukti ir 12V ventiliavimo šlangą:

006

Prieš atsukdami akumuliatorių reikia atjungti minuso laidą (pliusas jau atjungtas ištraukus du laidus). Tai patogiausia padaryti atsukus laido galą automobilio rėmę:

007

Galima iškarto atjunginėti minusą nuo gnybto, bet ten priėjimas yra labai prastas.

Dabar reikia atsukti akumuliatoriaus tvirtinimą. Vienas varžtas yra tarp akumuliatoriaus ir kondensatorių banko:

008

Esu matęs, kaip žmonės nuima kondensatorius, kad galėtu prieiti prie šio varžto, bet aš turėjau nebloga galvutės ilgintuvą.

Paskutinis varžtas arčiau rėmo:

009

Atsukus šiuos varžtus galime traukti akumuliatorių lauk:

011

Dabar patogiai galima nusukti pliuso ir minuso gnybtus:

012

Perkant priusą to nežinodamas nusipirkau paprasta leisgyvi Berga 45Ah 330A akumuliatorių. Tarnavo metus laiko, per kuri viena karta buvo mirtinai nusodintas, o jo liktinę talpą jau matėte.

013

Aš nusprendžiau daug neinvertuoti ir dėti paprasta, ne AGM, akumuliatorių:

014

Ant naujo akumuliatoriaus dabar reikia uždėti gnybtus:

015

Ir atgaline seka viska atgal sumontuoti:

016

Montuojant nepamiškite prijungti ventiliacijos šlangelės. Jei baterija turi ventiliacijos skyle ir kitame šone – jį reiktu užkišti specialiu kištuku ar šiaip kažkuo. Naudojant paprasta, ne AGM, akumuliatorių ventiliacija yra labai svarbi, nes kitaip kvėpuosite elektrolito garais.

Pats akumuliatoriaus keitimo procesas reikalauja trupučio darbo, bet yra švarus, nes akumuliatorius ne variklio skyriuje.

Apibendrinimas

Dabar žinote kaip ištestuoti, išsirinkti ir pasikeiti akumuliatorių priusui. Viskas kaip normaliam automobiliui. Ir jei kas sakys “Priusa turi? Akumuliatoriu jau keitei?“, atsakykite “Aha“.


Veiksmai

Information

44 responses

29 01 2016
as

Aciu uz info, tikrai pravers! Mes jau turejom problema tik nusipirke auto – pasiklauseme automobilyje pusvalandi muzikos – ir teko ieskot pagalbos, kad galetume uzvesti.. Brestame baterijos keitimui.

29 01 2016
saulevire.lt

O prie -20 kaip akumuliatoriai laikė? Ar teko važinėti su elektra? Kaip su šildymu salone prie -20 važiuojant su el. varikliais?

29 01 2016
mindogas

Tavo klausimai mažai nesusyje su šiuo įrašu (labiau tiktu prie grotelių blokavimo), bet atsakysiu į juos. -20 nekelia jokių bėdų. Užsikūrimo prasme 12V baterija daro nedaug darbo o starteri suka galingas variklis. Prie tokios temperatūros benzino variklis tik ilgiau turi padirbti kad viskas sušiltu (pats variklis, katalizatorius, salonas ir tuo pačiu iš salono šiek tiek HV baterija). Su elektra aišku teko važinėti, tik ji naudojama mažiau kol HV baterija nesušyla, o ji šyla kaip minėjau iš salono ir iš savęs pačios kol naudojama išeinanti ir įeinanti galia. Salonas visuomet šildomas nuo benzino variklio aušinimo skysčio, tad tuo metu kai važiuojama vien elektra salonas šyla toliau. Kuomet aušinimo skystis atšala benzinas privalo dirbti ir tai yra viena priežasčių kodėl žiema padidėja kuro sąnaudos.

24 02 2016
Vigantas

Mano Prius 2005m. įjungus rodo klaidą: “Caution The transmission “P“ lock mechanism is abnormal. Park your car on a flat surface, and fully apply the hand brake“
ir nevažiuoja. Buvo nusilpęs mažasis akumuliatorius ir šią klaidą išmesdavo, bet pakrovus praeidavo. Servise pakeitė akumuliatorių ir viskas buvo kurį laiką gerai. Bet dabar metą šią klaidą ir nevažiuoja, nors akumuliatorius pakrautas.

24 02 2016
mindogas

O tikrai akumuliatorius pakrautas? Tikrinote? Gal pas jus neveikia akumuliatoriaus krovimas ir kol jis dar turėjo energijos problemų nebuvo?

24 02 2016
Vigantas

viskas (šviesos, radijas..) veikia nepriekaištingai, bandžiau “krokodilais“ pajungti nuo kito automobilio- nedingsta klaida. Neįsivaisduoju ar galima kažką padaryti, kad iki serviso nuvažiuoti ar jau teks krauti ant vežimėlio…

24 02 2016
mindogas

Deja bet fiziškai P “bėgio“ atjungti neįmanoma, tad servisą teks pasiekti su pakeltu priekiu ir ne kitaip.

24 02 2016
Vigantas

baterija rodo 11,7
ir 11,3 su įjungtom šviesom

24 02 2016
mindogas

Truputi pasėde, bet proto ribose. Užkurus automobili krauna? T.y. ar akumuliatoriaus poliai tuomet gauna 14V? Jei ne tai reiktu pakrauti ta akumuliatorių ir bandyti su pilnu laimę, o jau vėliau žiūrėti kodėl prieš tai nekrovė. Kolega Zilva minėjo, kad jam buvo krovimo saugiklis sudegęs, todėl kol iš namų atneštas pakrautas akumuliatorius gyvybės turėjo tol automobilis dirbo, bet kaip tik nusėsdavo – važiavimo pabaiga.

24 02 2016
Vigantas

kadangi nesikuria dėl šios klaidos- negaliu pažiūrėt ar krauna

18 07 2016
prius

Sveiki, ar pakeistas akumuliatorius problemu neturi, ar visgi butu buve geriau pirkti brangesni? Prius akumuliatorius visiskai numire, nuvaziuoji kur nors, ir vel turi krauti su pakroveju.. ir taip visa laika. Esam priversti keisti, nes anksciau krauti reikedavo tik kartais, dar nebuvo taip blogai

18 07 2016
mindogas

Sveiki. Tuoj bus metai ir problemu jokiu, o ir buti ju nera is kur. Jums siulau tikrinti ar aplamai automobilis ready busenoje bent jau bando akumuliatoriu krauti. Buna ir tokiu bedu kad krovimas nevyksta ir tada kiek akumuliatoius yra pakrautas pakroveju, tiek vaziuosime.

20 10 2016
Laimis

Sveiki,
12V akumuliatorius ir man išškrėtė pokštą. Neužsivedė auto. Savaitgalį bevažinėjant , eilinį kartą sustojus ir bandant užvesti lydėjo nesėkmė. Draugas turi PRIUS’ą, tai tas padėjo išsiaiškint kad aukumas nusėdo. Grįžau namo, per gerą pusdienį kroviau akumą. Auto kuriasi ir važiuoja, po kelių dienų pamatavom akumo įtampą. Matuojant nukrito nuo 11,7V iki 10,32V. Įjungus šviesas (auto neužvestas) dar labiau krenta gal iki kokių 9,5V. Dar pabandysiu ilgiau pakrauti, bet abejoju ar tai pagelbės. Užvedus auto, krovimą rodo 13,9V. Toks išlieka sujungus šviesas ir visus prietaisus. Manau su krovimu gal viskas normoj.
Jūs minėjot, kad jeigu be apkrovos akumas rodo <10,5V tai akumui artinasi paskutinioji. Matavom su testeriuku, prie gnybtų.

20 10 2016
Laimis

Minėjot, kad silpnas 12V akumas turi įtakos kuro ekonomijai. Ar kažkaip praktiškai pasijautė, kai pakeitėt 12V akumą nauju?
Aš kažkiek pakroviau akumą, pasirodė kad greičiau užsikrovė pagrindinė baterija. Negarantuotas, kad tai teisa, gal sutapimas…
Kodėl pasirinkot būtent šį gamintoją (YUASA)? Dėl gabaritų ar dėl talpos 48Ah. Kitų gamintojų 45Ah ir kiek žiūrėjau truputėlį aukštesni. Kažin kaip susimontuotų aukštesnis, gali siekti pagrindinės baterijos ventiliacinį ortakį.

20 10 2016
Laimis

Nusėdus akumui, kai neveikia ir centrinis būtų šaunu, kad atrakinti bagažinę būtų galima rakteliu. Nereiktų brautis per saloną į bagažinę ir atsidarinėti bagažinės dangtį. Gamintojas tyčia to nenumatė? Kažkas minėjo, kad atsidarius kapotą galima prijungti užmaitinimo gnybtus (nuo kito akumo) prie saugiklių dėžutėje esančių (tam skirtų) gnybtų? Tokių atveju nereikia lysti per saloną į bagažinę, kad atsidaryti. Čia aišku tokia situacija, kai auto užrakintas ir nusėdo akumas.
Gal kažką daugiau žinot apie tokį variantą?

20 10 2016
mindogas

Taip, yra ten vieta 12V pajungimui. Saugikliu dėžėje po kapotu rasi nesunkiai raudona kontaktą, kur reikia jungti pliusą, o minusą jau kažkur rėme reikia pridėti. Neturiu tik iliustracijos tam. Manuala jei turi tikrai ten rasi apie tai rašant.

20 10 2016
mindogas

Pagal viska ką pasakėte manau tikrai metas keisti akumuliatorių, ypač jei visus matavimus atlikote su multimetru prie akumuliatoriaus gnybtų, kur nejaučiamas jos įtampos kritimas dėl laidų ilgio. Aišku pilnas apkrovimas gal ir neblogas sprendimas prieš tai darant, bet tik nesulaukite žiemos.

26 10 2016
Laimis

Sveiki,
Kelis savaitgalius kroviau 12V akumą. Po kelių dienų pamatavom vėl įtampą prie gnybtų. Be apkrovimo rodė 12,3V, įjungus šviesas lėtai krenta iki 11,83V. Išjungus šviesas vėl įtampa pradeda kilti iki 12,26V.
Jaučiu, kad gal dar geras mano akumas.Tik iškrautas buvo…
Bekraudamas pastebėjau, kad buvo laisvas laidas ant minusinio gnybto. Gal tas turėjo įtakos ir prastai vykdavo pakrovimas.

26 10 2016
mindogas

Atsilaisvinęs laidas tikrai galėjo lemti akumuliatoriaus nedakrovimą. Dabar paminėti skaičiai tikrai neatrodo baisus. Dar siūlau nepatingėti taip pamatuoti savaitgalio rytą esant minusinei temperatūrai. Atsargumas gėdos nedaro 😀

26 10 2016
Laimis

Teisingai, kai atvės dar pasitikrinsiu.

2 11 2016
Laimis

Sveiki,
Kai pakroviau mažajį akumą, pastebėjau, kad vidutinės kuro sąnaudos truputėlį pamažėjo. Nuo 5,1l/100km dabar rodo 5,0l/100km. Čia sąnaudos vidutinės, išvažinėjau kelis bakus benzino. Lauko temperatūra spalio mėnesio. Tai manau teisingai teigiama, kad blogos būklės ar išsikrovęs mažasi akumas turi įtakos kuro sąnaudoms.

23 11 2016
Ruta

Sveiki,
Mano Prius 2005 m, kuria isigyjau balandzio men. Vasara vazinejant kuro sanaudos budavo apie 6-7 l/100 km. Dabar pastebejau, kad kompiuteris visada rodo 9,8/100 km. Ir tikrai jauciu, kad uzipylus pilna baka ir nuvaziavus apie 150 km, jau arteju, kad tuoj liks tik puse degalu bako. Kas galetu tureti itakos tokiam kuro sanaudu pasikeitimui? Gal baterija prie pabaigos? Nes tik nusipirkus pakeistas akumuliatorius, variklio alyva, oro filtrai.

24 11 2016
mindogas

Sveiki, toki didelio sanaudu suolio nuo 12v baterijos negali buti. Pirmas kaltininkas kuris man sauna i galva butu aukstos itampos baterija, kuriai issekus tikrai gali pasireiksti sanaudose. Kaltas gali buti ir bet kuris benzino variklio degimo komponentas, kaip zvakes, degimo rites ir t.t. Jums siulyciau nuvaziuoti pas rimta meistra ir atlikti automobilio diagnostika, gal ten bus klaidu irasas, kuris nurodys kas negerai gali buti.

24 11 2016
Ruta

Sveiki, dekui uz komentara, tikrai reikia susirasti patikima meistra ir nuvezti apziurai, nes neramina… 🙂

9 12 2016
Laimis

Sveiki,
Įdomu būtų sužinoti ar pavyko kažką pasiaiškinti diagnostikos metu?

7 12 2016
Laimis

Sveiki,
Del 12V baterijos. Kažkada rašiau, kad neužsivedžiau auto. Pakroviau 12V akumą ir viskas buvo gerai. Bet neseniai vėl neužsivedžiau. Bet buvau gerą pusvalandį palikęs atidarytą bagažinę ir degė salono lemputė. Vėl pakroviau dabar lyg ir gerai.
Pastebėjau dar vieną dalyką, kad užvedant trumpai sumirksėdavo raudonas trikampis su šauktuku. Dabar kai pakroviau akumą nemirksi. Manau tas sumirgėjimas gali būti pirmas ženklas, kad kažkas netvarkoje su mažu 12V akumu.
Užsivedžiau savo auto nuo kitos auto, bet prijungiau laidus priekyje vieną (+) laidą prie gnybto saugyklių dėžutėje, o (-) minusą prie kėbulo. Nereikėjo lysti per saloną į bagažinę ir atidarinėti , kad prieiti prie mažojo akumo gnybtų.

7 12 2016
Vigantas

Sveiki, man taip buvo ir kartojosi kuo toliau tuo dažniau. Išsikraudavo net nuo salono lemputės. Šauktukas trikampyje taippat užsidegdavo. Pkeičiau akumuliatorių originalų mototojoj už 142 € ir problema išsisprendė. 12v akumuliatorius Priuse 2 yra pakankamai silpnas, nes nėra starterio. Skirtas tik relėms užmaitinti starto metu. Todėl nerekomenduojama net radijo klausytis kai automobilis išjungtas. Jokiu būdu negalima laidais prikurinėti kito automobilio.

7 12 2016
Laimis

Sveiki, tai manau ir man bręsta reikalas keisti 12V akumą.
Aš nuo užgesinto kito automobilio akumuliatoriaus užvedžiau savąjį.
Į tampa 12V ir kito akumuliatoriaus tik galingesnis pats akumas.
Sakot netinkama vieta užmaitinimui? Aš taip užmaitinęs tikėjausi, kad atsidarys bagažinė, bet nepavyko. Neatidarė centrinio užrakto. Būčiau prijungęs prie akumo gnybtų. Tada pabandžiau užvesti. Ir Priusas užsivedė.
Kodėl sakote negerai užvesti nuo kito akumliatoriaus prie priekinio gnybto?

7 12 2016
mindogas

Vigantas sake kad negalima uzkurineti kito automobilio nuo Prius, o ne atvirksciai kaip tu ir daug kitu daro. Viskas gerai su tais kontaktais po kapotu. Prius akumas nera talpus, tad po kito automobilio pamaitinimo paciam gali energijos neuztekti.

7 12 2016
Laimis

Supratau. Pagalvojau gal kažkoks neigiamas poveikis gali būti pagrindinei baterijai. Tik keista buvo, kad užvedus ir kurį laiką pavažinėjus vis dar neatsidarė bagažinė ir galinės durys. Tik kažkiek pakrovus tada pavyko atsidaryti. Galvoju užvedus maitinimas vyksta nuo pagrindinės baterijos. Bet manau, kad ir užvedus vis tik užraktas, radija, apšveitimas veikia nuo mažojo akumo..?

7 12 2016
Vigantas

Nuo aukštos įtampos didžiojo akumuliatoriaus maitinamas tik el. variklis. O mažajį jau laikas keist 😉

8 12 2016
Laimis

Sveiki, supratau. Bet užvedus variklį elektrinis variklis krauna ir mažajį 12 akumą? Kažkada pamatavom krovimą rodę apie 14,3V. Tai su krovimu lyg ir tvarka. Arba jau baigiasi pats 12 V akumas arba aš jį iškraunu.
Aš užgesindamas automobilį palieku įjungtą šildymą ir radiją. Pvz. ryte tik užvedus variklį (tiksliau nuspaudus START, pradeda veikti ir šildymas, ventiliatorius, radijas. Sakau gal tai labai apkrauna mažąjį akumą ir jis palaipsniui silpnėja. GAl sakua reiktų šildymą ir visa kita išjungti ir įjungti tik pradėjus dirbti benziniam varikliui?
Gal kažką girfdėjot apie “gudrų“ pakrovėją, kuris lyg kažkiek regeneruoja patį akumą jį pakraudamas?
Gal Mindaugas kažkokį panašų čia demonstruoja?

9 12 2016
mindogas

Kuomet sistema Ready rezime, tuomet mazasis akumuliatoriu yra kraunamas nuo hv baterijos. Tuomet invertwris sistemai generuoja 14v su trupuciu sviesoms ir visam kitam, tuo paciu ir mazojo provimui. Dar atsakysiu kodel tau bagazine neatsidare iskarto po automobilio uzkurimo krokodilias. Taip buvo todel, kad bagazines uzraktas atsirakina daug sroves naudojancio irenginio pagalba (variklio ar sailenendio, nzn) o jis maitanamas tiesiai nuo 12v baterijos. Kuomet uzkurei automobili, 12v baterija jau yra kraunama, bet krovimo srove ryskiai ribojama. Tos sroves tiesiog nepakanka bagazines uzraktui. Kai akumuliatorius sukaupia kazkiek talpos, tuomet dalis sroves ateina is jo ir viskas veikia.

9 12 2016
Laimis

Sveiki, Mindaugai dėkui už komentarą.
Aš kažkaip panašiai ir mislijau, kad vis tik atrakinimas vyksta nuo 12V akumo, kol pastarasis silpnas, tol ir užraktai neatsirakina.
Kaip manot ar didelis nusižengimas 12V akuma pakrauti nuo pakrovėjo, bet nenuėmus gnybtų? Ten nelabai patogus atsukimas. Čia aišku tinginio klausimas ;-), bet kai greičiau norisi… Galvoju, kad pagrindinei baterijai neturėtų pakenkti, gal pačio krovimo efektyvumas nukenčia?

9 12 2016
mindogas

Nematau problemu, jei tas pakrovejas tvarkingas.

7 12 2016
Vigantas

Priusą nuo kito automobilio galima kurti prie priekinių gnybtų. Turėjau omeny, kad nuo Priuso užkurinėti negalima 😉

7 12 2016
Laimis

Šiuo metų laiku vidutinės kuro sąnaudos 5l/100km.
Šildymas salone nustatytas 21*C, visada įjungta radija, padangose slėgis apie 2,5 bar.
Važinėju į darbą 35km atstumu, paskui grįžtu. Greitis vidutinis 80-105km/h.

17 12 2016
Arvydas

Sveiki, kur tvarkotės savo Prius? Kuro sąnaudos 7,8. Kažkas bus su baterija. Stovint kamštyje labai trumpai padirba elektra po to jungiasi variklis, tada vėl po kažkiek laiko elektra ir tada vėl variklis ir taip kartojasi. Kas galėtų būti? Prius 2005 metų.

17 12 2016
mindogas

Sveiki. Jei Prius 2005 metu tqi tikrai gali buti kaltas ir aukstos itamos baterija. Nors jos issekimas kamstyje naturalus reikalas – elergija tada srebia elektronika plius naudijama daug vaziavimo/startavimo elektra 7.8 sanaudos tokiam metui yra imanomos tik vaziuojant trumpais atstumais arba didele dali keliones pratupejus kamstyje kaip pats minejai. Jei anksciau tokiu sanaudo panasiu metu laiku neturejai tada jau bedu reiktu ieskoti. Velgi galu buti kalta ir 12v baterija, bet jai silpnai esant butu daug simptopu. Gali kaltas buti ur variklio nusidevejimas ar net degimo sistema. Beja, as pats tokias sanaudas esu turejes ir net dukart berods, bet tada buvo stipri ziema. Siaip pats hibrido sistemos dar nesu remontaves, o kitus vaziuokles ir ekloatacijos darbus atlieku pats arba pas mechanika broli, tad rekomenduoti nieko negaliu tavo atvejui.

19 12 2016
Laimis

Sveiki gal dar nereiktu skubet su isvadom. Del baterijos remonto nesikreipiau dar niekur. Zinau kad Kaune kazkur tvarko baterijas. Gal r
eiktu diagnostika pasidaryti. Prienuose yra toks vyrukas geras diagnostikas. Galesiu rytoj parasyti kontaktus jeigu domintu. Siulau dar pavazinet gal itakojo kamsciai ir pns.

20 12 2016
Laimis

Sveiki, Jeigu ilgai stovint kamštyje su įjungtomis šviesomis, radija, šildymu ir dar šildymas nustatytas “auto“ , tai ir pas mane ne ilgai dirba tik “ant“ elektros. Nefiksavau bet gal kelias minutes ir kuriasi variklis. Neteko ilgai stovėti kamščiuose dideliuose. Draugas sakė, kad jasm stipriai padidėjo sąnaudaos iki 8l. Važinėja daugumoje trumpais atstumais, mieste. Gal tos klimato sąlygos įtakoja nors nėra didelių šalčių, bet didžiulė drėgmė, kondensatas.

17 01 2017
Laimis

Sveiki, na žinokit dar važinėju su senu 12V akumu, kurį galvoju jau reiks keisti. (kad tik neprikarksėčiau :-)). Kelis kartus įkroviau ir kaip gerai. Užsivedžaiu ir prie -20*C.
Dar kai kokius įpročius pakeičiau. Prieš palikdamas nakčiai automobilį išjungiu radiją ir šildymą. Įsijungiu viską kai jau pradedu važiuoti, t.y. kai pradeda dirbti motoras. Anksčiau viską palikdavau įjungtą prieš išjungiant automobilį.
Kodėl taip? Pastebėjau, kad kai įjungi degimą, apie 10s, motoras nedirba, o radijas, šviesos, šildymas jau veikia ir naudoja energiją.
Nežinau, kiek tai tesinga teorija, bet man lyg ir pasiteisina.
Dar viena problemelė per šalčius sunkiai atsidaro arba visai neatsidarė bagažinės dangtis. Sprendžiau problemą pašildęs su oriniu šildytuvu bagažinės paspaudimo rankenėlė ir atsidariau. Ten gal elektronis-mechaninis atsidarymas?

17 01 2017
mindogas

Truputi informacijos permastymui: vos tik atsiranda Ready skydelyje, nuo to laiko automobilis iš HV baterijos pastovia fiksuota srove krauna 12V akumuliatorių, nepriklausomai nuo benzino variklio veikimo/neveikimo.. Visa elektronika taip pat maitinama iš HV akumuliatoriaus per konverterį. Taigi ta Energija iš 12V akumuliatoriaus užvedant naudojama ne tas 10s iki užsikuriant benzinui, bet apie 50-100ms kol bus įjungti kontaktiniai HV baterijai prie konverterio pajungti. Nusėdusio akumuliatoriaus didžiausia problema ir būna kad jis to kontaktoriaus nesugeba pamaitinti. Ar per tas kelias sekundes veikia šildymai ir visa kita – reiktu atkreipti dėmesi, bet man rodos ne, nes kompiuteriai dar nebūna net pradėję krautis.

Kalbant apie bagažine, tai pasikartosiu kad sailenoidas tikrai pavalgantis yra, bet gali būti kad jis ir nusidėvėjęs. Aš asmeniškai per šiuos šalčius turėjau bėdų su vienomis durelėmis, kurios nenorėjo atsirakinti/užsirakinti per šalčius, bet jiem pasibaigus – viskas puikiai veikia. Galimas dalykas kad kondensatas durelėse padarė savo ir mechanizmą reiktu išvalyti bei sutepti.

17 01 2017
Laimis

Manau teisingai sakot. Mano teorijos mitas sugriautas 🙂 Gal dar kažkas nuvargina 12V akumą, o gal jau jis nėra pakankamai “stiprus“. Šiaip kad bagažinės užraktas gali veikti netinkamai, tai gal ir tiesa. Šiaip namuose ant kiemo nerakinu aš auto, darbe ir aištelė kieme, visi savi “vagiai“.
Tuos kelis kartus kai neužsivedžaiu auto, tai ir buvo tos situacijos, kai žmona užrakino auto su pulteliu. Ateinam važiuoti ir viskas neužsikuria. Gali būti kad sunkiai vaikšto bagažinės mechanizmas ir eikvoja energiją akumo.
Bagažinės spynelią atidaro varikliukas? Gali būti kad ir užšala susikaupusi drėgmė ir varikliukas nesugeba atidaryti.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s




%d bloggers like this: