Antrasis automobilis – Toyota Prius Gen2

15 06 2015

DSC_1154

Kas galėjo žinoti, kad tarp pirmojo ir antrojo automobilio bus toks ilgas laiko tarpas. Penkis metus tikrai negalvojau pratempti. Tuomet rinkausi Megane nes aplinkiniai vis įkalbinėjo paprastesnį automobili pirkti vos išsilaikius teises, kad negaila butų sudaužius. Dabar Prius bus nebedaužymui, o patogiam važinėjimui.

Šiuo įrašu supažindinsiu su automobiliu, kiek paburnosiu dėl kai kurių sprendimų ir žinoma pasidžiaugsiu kai kuriais pliusais.

Sudėtis

Perkant hibridinį automobilį nelabai gali rinktis kuro tipo, variklio galios ir panašiai. Tai gerai, nes nebereikia sekti su kuriuo varikliu modelis mažiau genda, domiesi tik apie modelį konkrečiai. Taigi pirkdamas šį modelį 2007 metų modelį aš be pasirinkimo gavau:

  • 1,5L (arba 1497cc) vidaus degimo benzininis variklis, turintis 57kW arba 76 kumelės. 50kW elektros variklį, kuris dar matuojamas 67 kumelėmis.  80kW arba 107 kumelių bendra galią (kartu dirbant vidaus degimo ir elektros varikliams).
  • 6,5Ah 201,6V baterija.
  • R16 standartinius lengvo lydinio ratlankius be Toyoto’s priedų (sidabrinių kalpokų)
  • Mishelin Energy Saver vasarinės padangos.
  • Sidabro spalva;
  • T-strint komplektacija – odinis salonas, 9 kolonėlių garso sistema, navigacija, bluetooth telefono palaikymas, galinio vaizdo kamera.

Išorė

Tikrai visi esate nužiūrėję kaip antras Prius atrodo, bet įmesiu kelias nuotraukas ir apkalbamo eksponato:

DSC_1139

DSC_1143

DSC_1140

DSC_1141

DSC_1144

IMG_20141101_124707

Papildomai atkreipsiu dėmesį į ratlankius, kurie yra lengvo lydinio, bet originaliai komplektuojami su plastmasiniais dangteliais. Kaip tik turiu nuotrauka kito kokio parduodamo Prius su kalpokais:

IMG_20140927_100716

Salonas

Dabar atliksiu mažą foto ekskursija po vidų. Iš anksto atsiprašau už dulkes. Išvalęs saloną nebeturėjau noro perfotografuoti.

Salonas šviesiai odinis. Kol kas nusiskundimu odai jokiu, tik aišku vaitotojo sėdynė per tuos 10 metų labiau pasitrynė (3 foto):

wpid-wp-1433660342394.jpeg

wpid-wp-1433660468011.jpeg

wpid-wp-1433660488907.jpeg

Dabar pereikime prie įdomiu sprendimų. Pirma bėgiu perjungimas:

wpid-wp-1433660553523.jpeg

Tai tik skaitmeninis jungiklis, tad jis sumontuotas kaip kokiame mikriuke.

Toliau magnetola, kurios reguliavimo svirtys sukišame kai jų nebereikia:

wpid-wp-1433660728914.jpeg

wpid-wp-1433660743107.jpeg

Tik vis nesuprantu kam to reikia 🙂

Ypač daug landu smulkmenoms slėpti:

wpid-wp-1433660849067.jpeg

wpid-wp-1433660863964.jpeg

wpid-wp-1433660881515.jpeg

wpid-wp-1433660901905.jpeg

wpid-wp-1433660923313.jpeg

Gerai dar kad net galas gavo puodeliu laikiklius:

wpid-wp-1433660970736.jpeg

O vairuotojas gavo veidrodėlį saulės užsklandoje, kurį galima paslėpti:

wpid-wp-1433661029449.jpeg

wpid-wp-1433661040533.jpeg

Visus langus ir duris aišku valdo vairuotojas pas save arba kiekvienas atskirai:

wpid-wp-1433661115790.jpeg

wpid-wp-1433661127757.jpeg

Galo durelės dar turi užraktą nuo vaiku, t.y. kad durys atsidarytu tik iš išorės, kaip policijos automobilyje 🙂
Daug funkcijų valdoma nuo vairo, bet žinoma visada kažko ten trūksta:

wpid-wp-1433661272420.jpeg

wpid-wp-1433661283797.jpeg

Deja, bet kiek nepatogi autopiloto rankena, kuri sukasi kartu su vairu.

wpid-wp-1433661379385.jpeg

O čia todėl, kad kai suki vairą autopilotas nereikalingas 🙂

Dar kelios knopkės vairo kairėje EV rėžimui ir parkavimo kameros valdymui:
wpid-wp-1433661477262.jpeg

Ekranai

Yra du ekranai kur rodoma įvairi vairavimo informacija ir kiti parametrai.

Pirma aišku instrumentu panelė, kuri realiai yra tik projekcija ant veidrodžio:
wpid-wp-1433661629454.jpeg

Dešinėje jo yra vietos visokioms informacinėms ir klaidų lemputėm:
wpid-wp-1433661677680.jpeg

Kai pirkau, beje, ridos vaizdelis buvo toks:
wpid-wp-1433661749316.jpeg

Per pusmeti virš 7k nuvažiuota ir be jokiu problemų.

Toliau žinoma tapšnukininis lcd ekranas:
wpid-wp-1433661886492.jpeg

wpid-wp-1433661905990.jpeg

Čia dažniausiai naudojami ekranai su energijos srautų pavaizdavimu ir 30 minučiu sąnaudu istorijos matuokle. Toliau šiame ekrane valdoma tiek radija, tiek klimato sistema, tiek parkavimas ir dar visokiu dalyku. Apie navigacija ne nekalbu.

Gyvybės palaikymo sistema:
wpid-wp-1433662052567.jpeg

CD ir radijo grotuvai:

DSC_1199

DSC_1200

Telefonas:

DSC_1201

Priminimai apie artėjančias išlaidas:DSC_1202

Ir net kalendorius:DSC_1203

Atbulinio parkavimo vaizdeliai:
wpid-wp-1433662075664.jpeg

Automatinio parkavimo nustatymai:wpid-wp-1433662091049.jpeg

Stovint prisiparkavus ir ko nors laukiant mašinoje dažnai matomas sis vaizdas, kuomet motoras krauna vis iškraunama akumuliatorių:
wpid-wp-1433662150200.jpeg

Beja, o jei trūksta informacijos visada gali pasinaudoti Bluetooth OBD adapteriu ir Android programa Torque:

wpid-wp-1433662240219.jpeg

wpid-wp-1433662248565.jpeg

Privalumai

Savo nuomones pradėsiu reikšti nuo geru dalyku:

  • Pirmas dalykas kuris pastebėtas važiuojant tai garsas. Jo šiuo atveju labai nedaug, nes variklis dirba nepersistengdamas, o kartais jo visai nebūna. Kartais net girdi kaip kažkas šonu tave bando lenkti. Visas šis pliusas žinoma tik mieste, nes atsiradus greičiams ir motoras duzgia, ir vėjas pučia, ir padangos pradeda užti.
  • Kamšiuose važiuoti taip pat malonumas. Riedėti ant elektros vienas malonumas tokiais atvejais.
  • Start/Stop sistema gelbėja ne tik važiuojant, bet ir sėdint mašinoje žiema. Salonui atvėsus automobilis užsikuria ir pašildo aušinimo skysti. Taip nereikia rankiniu būdu kurti/gesinti. Yra ir šildymas elektra, bet pastarasis nėra galingas ir palaikyti +18 salone prie -10 nelabai sugeba. Beja, Start/Stop sistemos nelyginkite su esančiais ne hibriduose – ten užvedimas ir užgesinimas yra kiek kitokie, nes naudojamas starteris. Čia paradui vadovauja elektros varikliai, kurie ir įsuka vidaus degimo motorą, ir padeda jam gražiai užgesti dar bevažiuojant kuomet stabdai. Jokio diskomforto.
  • Elektra varomas kondicionierius – tikras malonumas vasara. Sėdi tyliai ir mėgaujiesi vėsiu oru. Kol žinoma akumuliatorius turi energijos.
  • Be bevielio raktelio galėčiau ir gyventi, bet šiaip dalykas geras. Įsėdus į mašina nereikia raktelio kažkur dėti, spaudi Start ir važiuoji.
  • LCD ekranas su visais tais ekonominiais rodikliais priverčia laikyti gazo pedalą atleista ir taupyti kurą.
  • Piltis vien benziną, o važiuoti už dujų kaina taip pat neblogai. Naudojausi automobiliu tik žiema ir pavasari, tad apie sąnaudas negaliu kažko pasakoti. Išvadas darysiu sulaukęs metų, o gal ir dar vienos žiemos, kai jau mokėsiu taupiai naudoti šildymu ir gazo pedalu.
  • Kalbant apie kuro pylimą, pastebėjau, kad degalinėse mažiau mašinų kairėje pusėje turinčiu benzino papildymo angas.

Neprivalumai

Žinoma burnoti yra apie ką:

  • Pirmas ir pats pagrindinis minusas – varikliui reikia šilumos, kad jis būtų ekologiškas. Pradėjus važiuoti kol variklis nepasiekia 40 laipsnių motoras pastoviai dirba šildydamas save ir katalizatorius, kurie tik prie aukštos temperatūros veikia efektyviai. Vėliau, variklis jau atsijungia stovint, ir pradedama naudoti vien elektros važiavimas, bet tik pasiekus 80 laipsniu įjungimas pilnas hibridinis važiavimas. Taip, Toyota norėjo ekologiško ir aplinka mažiau tešiančios mašinos ir be šilumos tai padaryti neina, net kuro ekonomijai tai truputi kenkia. Prie -25 laipsniu važiuojant į darbą 9km variklis taip ir neužgeso. Žiema tokiomis sąlygomis kuro sąnaudos didelės.
  • Salono šildymas žiema taip pat viena iš problemų. Kadangi šilumą generuoja pagrinde variklis, tai jis sukasi kol salonas neįšyla. Spėju aš ne vienas Priuso vairuotojas, kuris žiema salone laiko minimalia, +16 laipsniu, temperatūra žiema 😀 Važiuojant vienas gali aišku ir išviso nešildyti, bet čia jau savęs kankinimas. Bandžiau – šalta buvo.
  • Aplamai klimato kontrolė Priuse yra pernelyg kompiuterizuota. Suvaldyti ne viska gali. Bet bent jau veikia gerai.
  • Mėšlo kvapas – kita bėda kai kuriuose antros kartos Priusuose. Baterijos vėdinimo angoje yra tokia guma pagaminta iš kažkokios ekolokiškos medžiagos, kuri arčiau priėjus dvokia arklio išmatomis, o gal labiau šlapimu. Daug kas tuo skundžiasi, bet padaryti nėra ką. Situacija blogiausia kai lauke, o ir viduje, yra šilta, bet dar ne tiek, kad baterijos aušinimo ventiliatorius pradėtu veikti (pastarasis lengvai sukasi tik kai baterija įkaista iki 35 laipsnių). Tuomet oro srautas nekeliauja lauko kryptimi ir gali smarvė lengvai keliauti salono kryptimi.
  • Taip pat yra problemų su salono plastmasėmis. Barška jos. Ypač kai žiema ateina. Arba susigyveni, arba popieriaus kur reikia pridedi 😀
  • Dar trūksta kelių tradicinėms mašinom įprastų dalykų: tachometro ir variklio temperatūros skydelių. Prie to priprantama, bet norėtusi matyti kas vyksta. Dėl šios priežasties priusu savininkai perka OBD2 įrangą, kuri rodo šiuos parametrus. Dar įdomu tai, kad tokia išmanią sistemą pagaminus buvo pamiršta kompe rodyti kiek kilometru gali su kuro likučiu nuvažiuoti.

Servisas

Turiu dar kelis pastebėjimus susijusius su aptarnavimu:

  • Kaip ir visoms mašinoms reikia keisti tiek tepalus. Deja, bet patartina pakeiti ir transmisijos tepalą kas 60 trūkstančių kilometrų, nors gamintojas ir skelbia, kad jis skirtas visam automobilio gyvenimui. Transmisijos tepalas naudojamas kartu tepti ir du elektros variklius, kurie kaista.
  • Keistas dalykas su aušinimo skysčiu – yra dvi aušinimo sistemos. Viena sistema aušina benzino varikli ir ji varoma variklio sukamos pompos pagalba, o kita sistema skirta aušinti inverterį bei transmisijos elementus. Pastaroji sistema varoma elektros siurbliu, kuris kartais genda (nežinau kaip dažnai, bet faktas žinomas).
  • Teigiama, kad stabdžių diskus bei kaladėles reikia keisti rečiau nei tradiciniuose automobiliuose, nes Priuse daug stabdymo vyksta panaudojant elektros variklį kaip generatorių.
  • Norintiems pasikeiti žvakes teks papurtyti kišenę, nes reikia dėti Iridines žvakes.
  • Paskirstymo dirželio nėra, jis variklio viduje grandinės ar dentračio pavidale. Yra tik vandens pompos paskirstymo diržas, kuriam plyšius nuostoliai menki.
  • 12V akumuliatorius kartais nori būti pakeistas, bet retai. Beja, jo keitimo momentą atpažinti sudėtingiau, nes akumuliatorius nenaudojamas varikliui užvesti. Šis skirtas tik automobiliui atrakinti, prietaisams paleisti kol neįjungtas degimas ir žinoma aukštos įtampos sistemai įjungti. Pasenus akumuliatoriui padidėja kuro sąnaudos dėl pastovaus krovimo, automobilis pradeda spaudytis įvairiomis klaidomis.IMG_20141109_081159
  • Langų skysčio bakelio talpa – 4 litrų. Vienas malonumas užversti nusipirkta skysčio tarą ir iškarto išmesti.
  • Renkantis padangas verta pagalvoti apie kurą taupančias. Kuomet kuro taupymas vykdomas automobiliui riedant tai mažesnis pasipriešinimas kažkiek padeda.

Apibendrinimas

Jau pusmeti naudojuosi ir dar neviska esu perpratęs šiame automobilyje. Žinoma paprastas žmogus sėda ir važiuoja, o man reikia žinoti kaip viskas veikia 😀 Taigi dar ir dabar vis sužinau kažką naujo.

Norintiems daugiau pasigilinti Priusu technika ir jos subtilybėmis rekomenduoju kelias valandas praleisti Priuschat.com forumuose. Ten nemažai patarimų rasite ir paaiškinimų kaip kas veikia. Lietuvoje toyota klube auditorija pastebėjau kol kas menkoka, nors gatvėse tokio amžiaus priusų važinėja palyginus daug.

Kitame įraše kiek plačiau papasakosiu apie pasigamintą ir dabar naudojamą variklio temperatūros imitavimo prietaisą. Vis norisi apžvelgti kuro sąnaudas, bet kaip jau minėjau trūksta patirties vasaros metu. Gal dar rasiu progą kokį remontą aprašyti, nors nepažadu, nes fotografavimai visokie laiką valgo, o darbus atlikti norisi kuo greičiau.


Veiksmai

Information

38 responses

15 06 2015
jarik

Mane tai labiausiai domina tu pagrindiniu akumuliatoriu gyvavimo laikas… 🙂 Kiek metu/kilometru jie turteu atlaikyt ir kiek po to kainuos ju keitimas?

15 06 2015
mindogas

Slidus reikalas su ta baterija ir ji zinoma yra pagrintinis skeptiku taikinys. Bijoti zmones stipriau pradeda jau nuo 250k, labai tiketina kad baterija slubuoti pradeda ties 320k. Bet kilometrai dar ne viskas. Ni-Mh baterijos nemegsta buti iskrautos iki dugno, tad ilgai stovejusi masina garaze ir su 50k galu tureti nukankinta baterija. Kitas blogis – klimatas. Pastoviai perkaitinamos baterijos labiau devisi. Taigi automobiliai is siltesniu ar kalnuotu vietoviu gali prisibaigti greiciau.
Kokia kaina gali tekti sumoketi? Lietuvoje nezinau, bet uz atlanto normalu moeti apie 3k doleriais uz nauja baterija. Bet tei nera vienintele iseitis. Baterija susideda ir 28 celiu po 7.2V 6.5Ah (kur pastarosios susideda is 6 1.2V sekciju). Vienai is celiu pradejus slubuoti ja galima identifikuoti ir radus donora pakeisti. Zinoma tuomet reikia subalansuoti visa baterija, bet tuomet galima tiketis pergyventi dar kelis metus. Dabar entuziastai bando netgi prikelti is numirusiu tokias celes jas uzpildant vandeniu ar spec rugstimi, bet kol kas tokie bandymai migloti. Ypac jei celeje viena is sekciju yra su apverstu poleriskumu.
Taigi bateriju tema yra plati ir sunkiai isemiama 🙂 Galima kalbeti ir kalbeti.

15 06 2015
Dovydas Rušinskas

Numeriai įdomus 🙂

16 06 2015
mindogas

Speju itartinai grazus? GIMP klonavimo irankis gerai veikia 🙂

27 09 2016
Saulius

Smagu, kad pasisekė nusipirkti tokia prabangią komplektaciją ir iš teisingos šalies, gal pasidalintumėte patirtimi, kaip ieškojote savo Priuso ir kur jį pirkote, kokias tikrinimo procedūras atlikote prieš perkant?

28 09 2016
mindogas

Pirkau pas perikupą, automobilis tuo metu dar buvo neregistruotas Lietuvoje. Tuo metu su Hibridais neturėjau jokios patirties, tai pirmiausiai aišku buvo apžiūrėtas automobilis, pravažiuota ir nusprendus keliauti toliau nuvežiau jį į servisą patikrinti. Nieko ten blogo neradus kartu su pardavėju sukirtus rankomis drąsiai nuvažiavome ir perėjome pirmą technikinę Lietuvoje. Visa pirkimo procedūra buvo labai lengva dėl pardavėjo noro bendradarbiauti. Kitu atveju jei automobilis būtų populiarus, tai klausimas ar tiek būtų anas sutikęs tampytis ir greičiau palauktu ne tokio išrankaus kliento.

28 09 2016
Saulius

O veiksmas vyko Vilniuje? Kaip radote patį pirkimo objektą? Nes man nesiseka rasti tokį geranorišką perekupą 🙂

28 09 2016
mindogas

Kaune. Tiesiog taip jau pasisekė, kad automobiliu turguje Honda automobili ir pardavėjas paminėjo, kad turės po kelių dienų ko man reikia. Kaip viskas toliau buvo jau rašiau.

28 09 2016
jarik

O servisas tai buvo oficialus toyotos atstovas? Siaip plius minus apziuret gali bet kur, bet kaip del bateriju gyvybingumo, jas kazkaip specialiai tikrina ar tiesiog veikia/neveikia?

28 09 2016
mindogas

Baterija patikrino per diagnostikos įrangą. Nelabai tik įsivaizduoju kaip tai darė, nes tuo metu nelabai apie tai nusimaniau. Butu buvę šaunu jai būtų padarę panašią apkrovos procedūrą kaip aš blogę esu aprašęs, bet galimas dalykas kad tiesiog vaizdžiai pamatė panašias celių įtampas ir nerado klaidų, ir tada padarė teigiamą išvadą. Dėl serviso nelabai norėčiau reklamuoti. Nesunku perskambinti per oficialius ir neoficialius ir paklausti ar sugebės tokius patikrinimus padaryti.

5 10 2016
Laimis

Sveiki,
Dėl minusų. Jaučiu ir aš tą mėšlo kvapą.priusas 2006 metų. Tai kažkaip sutvarkyti tą kvapą negalima? Ta guma gal gali būti pakeista ar ji ir nauja dvokia? O beje kur ji yra? Sandarina tą juodą ortakį su kėbulu?

5 10 2016
mindogas

Aukštos įtampos baterijoje tos galimai dvokiančios gumos. Kiekviena baterijos celė turi ventilius, jei kartais perkaistu ir reiktu orą išleisti, o ne susprogti. Tie ventiliai yra nukreipti į šią dvokiančią šlangą. Ją keičiant reiktu gaminti visas 28 skyles ventiliams ir taikyti diametrą. Blogiausia, kad Toyota vis dar parduota tokios pačios sudėtinės medžiagos pakaitalą, tad problema niekur nedingsta tiesiog pakeičiant šią dalį. Dvokas visgi pradeda labiausiai jaustis kai po nakties būna drėgniau ir šalčiau, nes vėdinimo ventiliatorius baterijai esant šaltai nesisuka ir visas blogas oras keliauja visur aplinkui, o ne lauk ventiliatoriaus varoma tėkme. Mašinai ir tuo pačiu baterijai šylant drėgmę garuoja ir visas gėris kvepia neskaniai.

5 10 2016
Laimis

Kaip suprantu ta guma sumontuota ant baterijos? Nebandžiau ardyti aš tų reikalų, bet kaip supratau baterijos vėdinimas vyksta tuo plastikiniu ortakiu, kuris yra bagažinėje ir praeina šalio mažojo akumo. Kažkuriam lenkų forume mačiau lyg bandyta užsandarinti ortakio sujungimus lipnia juosta. Teigiama, kad ta smarvė dėl nesandarumo. Gal ortakio movinius sujungimus papildomai izoliavus to kvapo sumažėtų?
Pas draugą 2008 PRIUSE visai nuimtas vamzdis (keitė maža akumą ir taip liko) ir nesijautė jokio kvapo. Aišku šiltas oras lauke buvo, vasara. O kiek tiesos, kad tas kvapas gali būti susiję su baterijos kokybe? Aišku gal tai legenda, bet kas ten žino…

5 10 2016
mindogas

Taip, ta šlanga yra viduje baterijos. Vėdinasi baterija paimdama orą iš salono per angą šalia galinių dešinės pusės durų. Jei kalbi apie vamzdžio šalią mažojo akumuliatoriaus sandarinima, tai taip, jei jis leidžia orą į salono tai tas kvapelis taip pat čia atkeliauja. Na bet nuėmus tą vamzdi manau turėtu dar labiau kvepėti. Klausimas dar toks: ar aplamai pas tavo draugą yra ta kvapo bėda? Šita problema yra tikrai mistinė ir nevisi tokią turi. Su baterijos kokybe manau nelabai galima čia kažką susieti. Bet jau tokių suvedimų nesu girdėjęs.

Čia dar geras pasiskaitymas apie šią bėdą ir sprendimą keičiant ventilių slangas: https://priuschat.com/threads/battery-vent-odor.143479/page-3

5 10 2016
Laimis

O, labai dėkui už info. Matau, kad galimas ir įmanomas problemos sprendimas. Aš dar vienu metu siejau tą kvapą su kondicionieriumi nes įjungus per groteles tiesiog pūtė stiprų mėšluko kvapą??! Nors oro padavimas nustatytas “iš lauko“. Bandžiau vakar pravalyti kondiocionavimo sistema, bet manau kad tai nepadės, nes ko gero priežastis kaip matau ne kondicionieriuje. Priusą turiu dar tik kelios dienos. Perkant, kažkaip lyg ir stipriai nesijautė, nors… bandžiau su draugu pasitarti, sakė “tau vaidenasi“ 🙂 :-).
Nežinau kaip paskui laiko tos silikoninės šlangelės, bet kartais paprastume slypi atradimas 🙂

5 10 2016
mindogas

Kondicionierius irgi nera stebuklas cia kaip ir daugumoj automobiliu. Jei sistemoje uzsilieka kondensato pradeda gamintis pelesis. Esu girdejes nusiskundimu, kad Prius kondicionierius nera draugiskas su astma serganciais zmonemis.

6 10 2016
Laimis

Bandėm pripūsti dezinfekavimo-valymo putų, pakeičiau salono filtrą. Sakyčiau situacija pagerėjo. Bandysim procedūrą pakartoti nes dar liko valymo priemonės (400ml) Cleaner iš Intercars’o. Kažkaip pabijojom per daug pripūsti. Gal dar per anksti aš dėl to “mėšlo kvapo“ susirūpinau… Laikas parodys.
Dar keli pastebėjimai.
1. Dėl integruotos navigacijos. Nėra Pabaltijo žemėlapių. Ar kažkaip įmanoma įdiegti-atnaujinti?
2. CD grotuvo mygtukai ir skylė yra, bet paspaudus PWR monitoriuje atsiranda pranešimas, kad audio išjungtas “AUDIO CD OFF“. Nebandžiau dėt CD, bet nežinau ar taip turi būti. Gali taip būti, kad nėra pačio CD grotuvo? Ar dėl kažkokių priežasčių išjungtas.
3. Kaip jums sekasi eksploatuoti PRIUS’ą? Kokios kuro sąnaudos?

6 10 2016
mindogas

Navigacijai reikia naujausio DVD su Lietuvos zemelapiu. Pastarasis tikrai yra, kainuoja kazkiek ir zemelapiai ne patys detaliausi. “AUDIO OFF“ atsiranda berods kai ilgiau paspaudi ant vairo “Mode“ mygtuka. Tai rei6kia kad audio sistema i6jungta. Pabandyk dar kadta palaikyti “Mode“ mygtuka ir tai ijungti. O eksplotuoti sekasi puikiai. Sanaudos kaip Kaunui normalios. Vasara vidurkis apie 5.5, ziema apie 6.5.

7 10 2016
Laimis

Sveiki, Ačiū už info dėl CD. Bandysiu pasidomėti dėl žemėlapio. Aš kasdien važiuoju į/iš darbą apie 70km (prienai-alytus), kažkiek mieste pavažiuoju tai dabar, šiuo laikotarpiu vidurkį rodo 5,2. Greitis užmiestyje 90-100km/h. Kažkur buvo info, kad PRIUSAI prastokai šildo. Pas mane gana greitai pradeda šiltą orą pūsti (šiuo laiku), pravažiavus kelis kilometrus. Nežinau kiap bus žiemą. Važinėjau su dyzeliu TDI, tas palyginus ganai prastai šildydavo. Daug nuvažiuot reikdavo, kol normaliai pradėdavo šildyti.
Dar dėl mygtuko EV. Ar naudojat, ar verta jį spaudinėt? Pabandžiau, bet gana greitai “buvau sugrąžintas atgal“ nors prieš tai bateriją rodė beveik pilną. Greitis buvo nedidelis 45-50km/h, bet gal kokius 300-400m pavažiavau. Nors keliukas nebuvo labai lygus, nedideli pakilimai.

7 10 2016
mindogas

Jei didelė dalis kelionės atliekama ~100km/h tai tikrai normaliai tie 5,2 atrodo. Šiaip sakyčiau kad tikrai gerai šildo tas Prius. Kitur netgi yra sakančių kad aplamai hibridai visi pasižymi greitesniu įšylu. Apie šiluma kalbant paskaityk kitą mano įrašą apie šilimo etapus, rasi naudingos info kas ir kaip vyksta. EV nenaudoju dažnai. Tik kai reikia kelis metrus mašina perstumti. 300-400m tikrai mažai yra, bet reiktu pamatyti ką reiškia ta įkalnė, nes gali būti taip kad ji ir kaltas.

7 10 2016
Laimis

Dėkui šiaip jau skaičiau, bet pravartu pasikartoto. Visa info man labai patiko. Grįžtant namo į Prienus turiu gerą nusileidimą nuo kalno. Baterija pasikrauna jau pilnai. Nusileidus dar turiu 1,5km nukakti iki namų. Kartais ir taip nuvažiuoju “ant 0“ kartais su “žalia baterija“ bet naudoja ir benzo?? Vakar bandžiau (riedant) įjungti EV, neliedo. Tada sustojau, perjungiau į EV (sustojus leido perjungti) ir pradėjau važiuoti. Nuvažiavau kaip minėjau nedaug apie 300-400m. Reiks dar pabandyti.
Šiaip baterija užsikrauna, lieka dar viena eilutė nuvažiavus apie 15km, mano minėtu maršrutu. Paskui toliau važiuojat (apie 100km/h greičiu)baterija padeda motorui ir aišku vėl kažkiek išsikrauna. Kiekvieną važiavimą veiksmas kitoks, negali pasakyti, kad štai šioje vietoje važiuosiu kaip praeitą kartą. Nors gal galimą surasti cikliškumą. Po kažkiek važiavimų gal ir galimas pasikartojimas. Analizei laiko ir vietos marios :-).
O kaip mieste važinėjant ar greitai baterija pasikrauna?
Perkant netikrinom servise, patikėjom pardavėju, pavažinėjom pasižiūrėjom vidutines sąnaudas rodė 5,8l/100km. Parodė Toyotos Vokietijoije atstovybės važiuoklės remonto 1600EUR sąskaitą 2015metų. Spidometras manau ir teisybę rodė apie 244000 km. Pagal visokius serviso įrašus panašu kad tiesa. Nutarėm, kad baterija turėtų veikti normaliai. Aš važinėdamas pegerinau vidurkį.
Gal darėt antikorozinį padengimą? Kažkur Kaune prie senukės Halės kažkoks ruselis daro, feisbuke lyg ir pridėta daug foto.
Kokia nuomonė dėl automatinės greičių dėžės tepalo keitimo/nekeitimo?

7 10 2016
mindogas

EV įjungti galima tik kai atitinka daugybė aplinkybių. Yra tikrai daug faktorių, kada jo jungti negalima (greitis, įkalnė, mažai baterijos, gazavimas, perėjimas į 4 apšilimo fazę ir t.t. ir pan.). Aš pats dažnai randu priežastį kodėl EV neleidžiamas man įjungti, bet būna dar momentų kai pats nesuprantu kodėl mašina dabar nori benzino.
Kadlbant apie baterijos pilną pakrovimą, tai kai tai įvyksta ir važiuoji vis dar nuokalne, įjunk B pavarą. Esant Pilnai baterija stabdymas vyksta tik stabdžiais, o B pavara dalį stabdymo perkelia į benzino variklį. Taip neperkaitinsi stabdžių ir tarnaus jie ilgiau.
Mieste, kai kamštyje nusodinama baterija, vėliau ji pakraunama tikrai greitai, bet tuomet naudojama daugiau benzino. Antikorozinės nedėjau. Apie tai kažkaip nė nepagalvojau. Tepalus pirmu kartu pakeičiau abiejų sistemų. 200k rida manau tikrai prašosi didesnio pirmojo aptarnavimo.

20 10 2016
Laimis

Sveiki,
12V akumuliatorius ir man išškrėtė pokštą. Neužsivedė auto. Savaitgalį bevažinėjant , eilinį kartą sustojus ir bandant užvesti lydėjo nesėkmė. Draugas turi PRIUS’ą, tai tas padėjo išsiaiškint kad aukumas nusėdo. Grįžau namo, per gerą pusdienį kroviau akumą. Auto kuriasi ir važiuoja, po kelių dienų pamatavom akumo įtampą. Matuojant nukrito nuo 11,7V iki 10,32V. Įjungus šviesas (auto neužvestas) dar labiau krenta gal iki kokių 9,5V. Dar pabandysiu ilgiau pakrauti, bet abejoju ar tai pagelbės. Užvedus auto, krovimą rodo 13,9V. Toks išlieka sujungus šviesas ir visus prietaisus. Manau su krovimu gal viskas normoj.
Jūs minėjot, kad jeigu be apkrovos akumas rodo <10,5V tai akumui artinasi paskutinioji. Matavom su testeriuku, prie gnybtų.

20 10 2016
mindogas

Pagal viska ką pasakėte manau tikrai metas keisti akumuliatorių, ypač jei visus matavimus atlikote su multimetru prie akumuliatoriaus gnybtų, kur nejaučiamas jos įtampos kritimas dėl laidų ilgio. Aišku pilnas apkrovimas gal ir neblogas sprendimas prieš tai darant, bet tik nesulaukite žiemos.

Beja, jūsų komentaras labiau tiktu 12V baterijos įrašę čia: https://mindogas.wordpress.com/2016/01/29/prius-12v-akumuliatorius-ir-jo-keitimas/ Tęskite diskusija ten jeigu nesunku 😉

26 04 2017
Jurgita

Sveiki,susidūriau su tokia problema priuso, didėjant grečiui, pradeda labaiu nei įprastai ūžti baterija, kas galėtų būti?

26 04 2017
mindogas

Sveiki. Garsas sklinda galia, šalia dešinių keleivio durelių? Jei taip tai greičiausiai užsikimšęs baterijos ventiliatorius ir jis nepakankamai aušina ją. Kaip baterija užkaista elektronika privalo sukti ventiliatorių dar stipriau kad jis kažkiek varinėtu orą. Ventiliatorius paprastai būna pilnas gyvūnų plaukų jei toks buvo dažnai gabenamas. Jei pastarasis švarus gali būti dar blogesnė prognozę – pati baterija kaista stipriau dėl nusidėvėjimo. Kad tai pasitvirtintu turėtu būti kiti simptomai, kaip greitas baterijos pasikrovimas/išsikrovimas ar didelės kuro sąnaudos.

26 04 2017
Jurgita

ačiū už info. gyvūnų neturiu, baterija kraunasi/išsikrauna tolygiai, kuro sąnaudos šiuo oru 5,9/100 km. Bandysiu užsirašyt į Tokvilą, manau jie tą ventiliatorių turėtų mokėt patikrinti. Beje, nesenai keičiau mažą akumuliatorių, ar tai galėjo įtakoti? Keičiau Tokviloje, nes ten ne toks paparsats to akumo pakeitimas.

5 05 2017
mindogas

12V akumuliatorius nelabai čia ką galėjo padaryti. Kaip jau minėjau, reikia pastebėti didžiojo akumuliatoriaus temperatūrą esant apkrovai ir jei ji didelė tai arba valymas/keitimas ventiliatoriaus padėtu, arba jau pati baterija perkaista nusidėvėjusi iš esmės.

4 05 2017
Laimis

Sveiki,
Atsiparšau, bet ar baterija ūžia? Aš jokio garso (nei mažo nei didelio) negirdžiu nuo baterijos. Ar ji skleidžia/turi skleisti kaip transformatorius garsą?
Gal tai važiuoklės skleidžiamas garsas?

5 05 2017
mindogas

Jei ventiliatorius ir baterija tvarkingi to garso nelabai ir girdėsi. Realiomis sąlygomis tik karšta vasara jei nesinaudoji kondicionieriumi gali baterija įkaitinti iki tiek kad jau girdi tą ventiliatorių. O kad jis girdisi pats esu įsitikinęs, kai testavau savo ventiliatoriui priverstinai jį įjungdamas visu galingumu per ODB2. Garsą visais atvejais skleidžia baterijos ventiliatorius, o ne ji pati.

5 05 2017
Laimis

Kaip sako mechanikai, “geras garsas visada išlenda“. Pirkau Prius lapkričio mėn. tai jau buvo vėsus periodas. Matomai ventiliatorius ir nesijungė. Šią vasarą turėsiu progą išmėginti.

5 05 2017
mindogas

Geriau negirdėti, nes tai reiškia kad baterija patenkinta, t.y. jei nekaršta.

12 05 2017
Jurgita

sužinojau ūžimo priežastį-pasirodo reikia keisti dešinio priekinio rato guolį:) Girdėjau, tai Priusų silpna vieta.

12 05 2017
mindogas

Na va, nei ten baterija nei ką 😀 Taip, guoliai silpnesni ir deja bet nepigūs. Pats vieną jau keičiau per 2,5 metų.

16 05 2017
Jurgita

otai kiek maždaug eurų reikia ruošt? Aš tris metus atvažinėjau, keičiau tik mažą akumuliatorių, na ir tepalai standartiškai.

16 06 2017
Kaz

Sveiki, gal jus padesit, pirkau Priusa, ir yra pasaliniai garsai vairo koloneleje letai vaziuojant. skaiciau daug info kad tai INTERMEDIATE SHAFT stokas vadinamas, ir bandziau suverst. gal kam yra tokia problema kaip sprendet?

priekine masinos dalys, stab traukes vairo traukes jau pakeistos nezinau kur toliau lyst.

aciu

12 07 2017
Laimis

Sveiki,
Ar tikrai vairo kolonėlė?
Pas mane pašaliniai garseliai, tiksliau tokie traškėsiai-barškėsiai lėtai pajudant iš vietos tiek pirmyn, tiek atgal buvo. Bet pas mane su stabdžiais tie garsai buvo. Prie stabdžių kaladėlių svirtelės ir cilindriukų kreipenčiosios. Jos būna prirūdijusios ir primusojusios ypač iš po žiemos. Žodžiu viską išardė, išvalė, sutepė ir atgal sudėjo. Dingo visi traškėsiai. Bent šiuo metu viskas gerai. Keli mėnesiai praėjo po išvalymo.
Kažkokia info radau forume.
http://toyotaclub.lt/forumas/index.php?topic=9235.0

12 07 2017
Laimis

Primiršau, pridėti, kad tai su priekiniais stabdžais toks reikalas buvo.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s




%d bloggers like this: