Kaip rinkausi automobilį

9 01 2015

Dar rudenį netikėtai atsisveikinau su Megane. Įvykis buvo netikėtas, bet gerai pagalvojus sveikintinas, nes automobilį keisti buvo būtina. Taigi naujo (t.y. naudoto) automobilio paieškos suintensyvėjo ir štai po mėnesio mano kieme jau stovėjo naujasis kankinys. Buvo sunkus metai ir pagaliau atsilaisvinus galiu apie tai pakalbėti. Įraše papasakosiu kokie buvo mano poreikiai ir žinoma koks gi paskutinis apsisprendimas.

Kuro rūšis

Pirmiausia reikėjo nuspręsti kokių naftos produktu naudosimės, kad galėtume judėti.

Mano asmeninis nusistatymas prieš dyzeliną remiasi keliais kriterijais. Nepaslaptinis, kad dyzeliai jautresni minusui, o žiemos bijoti aš neoriu. Taip pat nenoriu važinėtis traktoriumi. O ta vibracija man nepatinka. Žinau, modernūs, prabangesni automobiliai nebeturi to bildesio, bet aš tokiu neketinu pirkti. Taigi dyzelinui tariu ne.

Vien benzinu važinėtis mieste nebus malonu kišenei, tad apie tai net nekalbame.

Benzinas/dujos – kodėl gi ne. Žinoma būna problemų su jų derinimu, papildomi reikalavimai TA metu, bet visa tai atsiperka kuomet per metus nukeliauju apie 9k kilometrų. Iki dabar važiavau dujomis, tad nematau jokių problemų dėl jų skleidžiamo kvapo ir panašiai, bet didelis jų gerbėjas irgi neesu.

Elektra – ne man, gyvenančiam daugiabutyje, šis malonumas. Žinoma turint garažą gal ir galima ką galvoti, bet gerai pagalvojus juk tai mano vienintelis šeimos automobilis, kaip aš į Klaipėdą nusigausiu pas gimines? 🙂 Jokių minčių apie elektrą!

Benzinu/elektra susigundžiau ir net labai. Man patiko keli pliusai. Pirmiausia, kitaip nei duju atveju, piltis degalinėje reikia tik vieną kuro rūšį. Kuro sąnaudų sumažinimas mieste pats didžiausias pliusas, kuriuo mėgaujuosi važinėdamas į darbą 7km. Iš blogybių galima paminėti tik tai, kad elektrai reikia akumuliatoriaus, o jis šiais laikais dar brangokas. Kai reiks keisti – reiks pinigų, apie kuriuos negalvoju turėdamas mažas kuro sąnaudas dabar 😀 Kaip čia bebūtų, esu elektronikos entuziastas, drįstu nebijoti ir bandau hibridą.

P.S.: niekas nedraudžia į hibridą dėti dujų 😀

Pavarų dėžė

Iki dabar vairavau su mechaninu dėže, bet nesu prisirišęs. Dabar nuspręsta imti automatą, nes kitokių hibridų nėra 😀

Kėbulo tipas

Visuomet nepatikdavo man universalai ir vienatūriai. Taip, turint gausią šeimą be jų neišsiversi, bet man tai negalioja. Taip, gerai kad gali parsivežti trymetrių lentų ar kokią spintelę, bet kažkaip tą dariau ir su Megane Coupe 😀 Vis dar neatsisakau senai išsakytos minties – man nereikia galimybės kada panorėsiu pervežti šaldytuvą ar dujinę viryklę, tad man nereikia ir universalo. Deja, turiu kelis pažįstamus universalų turėtojus ir mylėtojus, kurių bagažinės pastoviai visokio (ne)reikalingo turto prikrautos ir nebetelpa net kompiuterio taše viduje.

Seniau turėtas Kupė ar dvidurio Hečbeko variantai netinka dėl šeimos pagausėjimo. Vaiką patalpinti į galą menkas malonumas ir tuo tikrai įsitikinau per pusę metų.

Į kaimą važiuotu kartą į mėnesį, tad kaip nors išgyvensiu be džipo.

Liko du variantai – Sedanai ir keturduriai Hečbekai. Labiau norėčiau sedamo, bet hečbekas geriau kuomet kalba eina apie bagažinės talpumą ar jos praplėtimą. Šiaip abu variantai yra liuks, kad tik neužlipti ant grėblio – keturių sėdimų vietų sedanų 😀 Kažkokia mistika, bet tokių yra (pvz. yra toks Passat CC).

Metai ir kilometražas

Visiems aišku, kad kuo metai geresni automobilio, tuo kaina didesnė. Nesinori senuko pirkti, tad radau kompromisą ir nesprendžiau pirkti ne senesnį nei 10 metų automobilį.

Visiems žinoma kaip su tuo kilometražu būna, bet vistiek visi į jį kreipia dėmesį. Nusistatymo jokio neturiu prieš odometro parodymus, man svarbiau kad jis tiesą rodytu. Jei ta tiesa dar ir nesiekia 200k, tai išviso gerai.

Visokie priedai

Visada norėjau šių “pribombasų“, kurie dabartiniuose automobiliuose yra jau įprasti dalykai:

  • Autopilotas – kas nori šiais lakais gazą autostradoje pastoviai laikyti (kiti nori..).
  • ESP stabilumo sistema – kas nori esant žvyriukui kelyje ar žiemą šonais važinėti (kiti nori..).
  • Antipraslydimo sistema – kas nori, žiema važiuojant iš vietos, vietoje ratus be reikalo sukti (kiti nori..).
  • Bluetooth sąsaja telefonui – geras dalykas, kuris dabar yra bene privalomas turėti (visi mėgsta juk važiuodami paplepėti).
  • DRL žibintai – labai patogus dalykas.
  • Kritulių daviklis – dėl viso pikto, jei rankos bus užimtos, o valytuvus reikia reguliuoti.
  • Atbulinio vairavimo pagalbininkas – ar tai pypsėjimai, ar kamera, bet dalykas reikalingas.
  • Klimato kontrolė su oro kondicionieriumi – keista būtų jei to nenorėtume, kai net dakaro ralyje kondicionierius turi.
  • Audio sistema – keista jei ji nebūtų, bet dar geras dalykas yra MP3 grojimas ir galimybė pajungti išorinį šaltinį.

Aš jau nebekalbu apie tokias būtinybės kaip ABS, oro pagalves, elektra valdomus langus, elektra valdomą durų užraktą, šildomus veidrodėlius ir galinė langą.

Ko man tikrai nereikia ir gali nebūti tai:

  • HID apšvietimas – gal ir geras dalykas, bet kai gali turėti sistemą be gedimų ir su nuliu eksploatacijos, tai geriau liksiu ties halogenais.
  • Navigacija – visiems aišku, kad Lietuvos žemėlapių vistiek nebus, o jei ir bus tai menki.
  • Stoglangis – turėjau, bet praktiškai niekada nenaudojau.
  • Lieti ratlankiai – kadangi norėsiu turėti pakeitimui ratus vasarai ir žiemai, tai jei lietų ratlankiu nebus, juos būtų proga nusipirkti.
  • Odinės sėdynės – esu pratęs prie veliūro, bet žinoma odos neatsisakyčiau.
  • Elektra valdomos sėdynės – kokio velnio šitas reikalingas dar nesugalvojau, bet kiti mato tai kaip pliusą.
  • Universalios padangos – arba vasarinės, arba žieminės, bet ne universalios.

Modelių pasirinkimas

Paminėsiu tik kelis modelius, kurie man buvo aktualūs renkantis naująjį(naudota), sedaną arba hečbeką, hibridą su mano pageidaujamomis komplektacijomis.

Toyota Prius, nuo 2006m iki 2009 (t.y. antros laidos, po atnaujinimo)

Pliusai:

  • Hečbekas, t.y. kiek daugiau vietos bagažinėje ir yra galimybė praplėsti vietą į saloną;
  • Toyota hibridinė pavara gali dirbti tiek elektros rėžimu, tiek kombinuotai su vidaus degimo varikliu;
  • Nemažai atšaukimų leidžia manyti, kad gamintojas neužmerkia akių ir bando taisyti klaidas;
  • Mažiausios deklaruojamos kuro sąnaudos iš visų mano pasirinktų hibridų modelių.

Minusai:

  • Visiškai mirus akumuliatoriui automobilis važiuoti nebegali, nes traukos akumuliatorius reikalingas viskam;
  • JAV buvo laikyta svarbesnė rinka (nežinau kaip su Japonija ir Australija), tad Europa neturi tokių privalumų kaip aušinimo skysčio termosas arba padangų slėgio davikliai;
  • Tie patys atšaukimai leidžia manyti, kad problemų šis automobilis tikrai turėjo o gal dar turės senstant;

Honda Civic hibridas nuo 2006m iki 2011m (t.y. antros laidos);

Pliusai:

  • Išvaizda kaip normalaus automobilio – niekam nedrasko akių, kad tai hibridas;
  • Sugedus baterijai automobilis važiuoja toliau, tik be akumuliatoriaus teikiamų pliusų;
  • Akumuliatoriaus keitimas sąlyginai gali būti pigesnis, nes jame naudojami paprastesnio tipo celės (lyginant su antros laidos Toyota Prius);

Minusai:

  • Sedanas – vietos bagažinėje mažiau, o jos išplėsti į saloną negalima.
  • Hibridinė pavara dirba taip, kad vidaus variklis dirba visada, o elektros sistema tik padeda jam. Minusas tuom, kad vien elektros varikliu važiuoti negalima;
  • Labai daug akumuliatoriaus gedimų – anot wikipedijos 30% šių automobilių turėjo problemų su akumuliatoriais. Honda sprendė problemą programinės įrangos atnaujinimais, bet ne visiems tai padėjo, o kitiems tik pakurstė klausimų ar tai ne bandymai išsisukti nuo garantinio remonto vengimo;

Honda Insight 2009-2014m (t.y. antros laidos)

Pliusai:

  • Kiek klasiškesnis salonas nei Toyota Prius;
  • Hečbekas, t.y. kiek daugiau vietos bagažinėje ir yra galimybė praplėsti vietą į saloną;
  • Sugedus baterijai automobilis važiuoja toliau, tik be akumuliatoriaus teikiamų pliusų;

Minusai:

  • Hibridinė pavara dirba taip, kad vidaus variklis dirba visada, o elektros sistema tik padeda jam. Minusas čia tuom kad vien elektros varikliu važiuoti negalima;

Galutinis pasirinkimas

Automobilio modelis ir pačio automobilio paieškas buvau pradėjęs dar iki Meganės nelaimės, tad buvo ilgai planuota ir ieškota.

Pirmoje vietoje atmečiau Insight variantą kaip brangoką. Kaina skiriasi nedaug, bet visgi kitus du automobilius už panašią kainą jau gali nusipirkti geresnės komplektacijos.

Pagrindinis apsisprendimas buvo tarp Civic ir Prius. Honda traukė dėl išvaizdos ir galimybės toliau keliauti sugedus akumuliatoriui, bet Prius yra taupesnis ir talpesnis. Patikimumas bei remonto kaina kiek sąlyginis dalykas: Civic akumuliatorius pigesnis, bet statistiškai trumpiau tarnauja. Taip pasistumdžius per šiuos du į kiemą įriedėjo šis buvęs Belgijos pilietis:

IMG_20141024_104827

2007m. Toyota Prius su 178000km įstorija. Ją vairuoju trečią mėnesį, tad jau turiu ką papasakoti, bet apie tai vėliau.


Veiksmai

Information

33 responses

9 01 2015
praeivis

Visas įrašas ginčytinas, nors kiekvienam savo tarakonai galvoje, tai vienintelis dalykas dėl ko tikrai esi neteisus, tai navigacija – netgi 12m senumo automobiliai turi labai detalius žemėlapius. Grubiai sakant, kur pravažiavo Google Map automobilis iki ten ir navigacija nuves. Nors Google Maps ir automobilių navigacijos visiškai nesusiję, tiesiog palyginimui, kad įsivaizduoti, kokia detalūs žemėlapiai jau kiekviename Lietuvos užkampyje.

13 01 2015
mindogas

Ne pasaulio tiesa įrodinėti šiuo įrašu norėjau. Taip, tiek asmeninės nuomonės dar nebuvo nė viename mano įraše 😀 Bet ką darysi jei ji tokia..

Su navigacijomis tai skėliau iš savo patirties, o ji nėra labai didelė, visgi neperprašinėju navigacijų tai ir nežinau kaip ten yra daugumoje modelių. Mano nuomonė apie menkus Lietuvos žemėlapius susidarė pasinaudojus keliais automobiliais (ne naujesniais nei 8 metų senumo), ir juose buvo tikrai ne kas su detalumu. Ir nenuostabu – pabaltijos šalyse pardavimu mažai tai kam rūpintis žemėlapių palaikymu, ypač kai modelis senesnis.

10 01 2015
jarik

man irgi uzkliuvo tas pasakymas apie navigacijas:) viskas ten su jomis gerai. Aisku priklauso nuo gamintojo, bet Daugumoj tikrai visai padorus kasmet atnaujinami zemelapiai.

Siaip labai idomu butu suzinoti ar tikrai ekomiski tie hibridai…? Kazkaip nesitiki man kad eletra surinkta is to paties benzininio variklio (o ne is tinklo) padeda daug sutaupyti, o tuo labiau kad tai galetu buti pigiau uz dujas.

13 01 2015
mindogas

Už dujas nepigiau bet tokią kainą sumoki už patogumą spėju. Apie ekonomija papasakosiu vėliau. Kantrybės.

16 01 2015
Miegaple

Na del navi sutinku. Kieke jos reikia tai puikia gudrutis telefonas tai atstoja. Zemelapius zinoma galima atnaujiti bet pati navigacija ijungiama ji gal kelis kartus per metus. O kiek papildomai reikia moketi uz sita opcija tai isvis neapsimoka. Kas del lietaus daviklio tai maloni smulkmena bet nebaisiai aktuali, nebaisiai ji pataiko i mano norus (ir cia norguos, kur minimum 16 dienu lietingu menesyje). Kas del HID tai visiskai priestarauju. Hid kiek brangiau bet geris (jei svarbu gerai amtyti kitu neakinant) o jei Bixenon ar dar ir adaptyvas tai sivis vienas kaifas (jauciu malonuma matyti kur vaziuoju). O del elektriniu pasosciu, tai tik vienu atveju privalumas. Kuomet keli vairai ir yra atminties palaikymo funkcija. Tai keiciantis vairam viskas suvaziuoja i vieta. Pas mane pagal rakteli atpazysta kas vairuoja tad labai patogu. Atsirakinai masina, o veidroziai ir pasoste jau stovi taip kaip buvau pasistates. Del kitu punktu tai visiskai sutinku.

16 01 2015
mindogas

Persireguliuojančius pagal atminti prietaisus laikyčiau privalumu jei tai butu kokia darbinė masina ir ja naudojasi 3 žmonės kasdien 😀 Tada už toki dalyka ir primokėti norėtusi :).

16 01 2015
Miegaple

Vienaip ar ktiaip SVEIKINU su pirkiniu. Tikiuosi saziningai tarnaus. AS kazkada ziurejau Priusa PLUG INN (30km tik batareikem) bet kaina nepatiko 😦

16 01 2015
mindogas

Plug-in toks jau daiktas kuri reikia krauti. Mieste žinoma toks variantas tikrai geras – ir baterija nevelnioniškai didele, o ir toli gali važiuoti vėliau su benzininiu variklius. Daugiau tokių automobilių. Bet čia jau tiems kas rozete turi, nes tiems 30km vien važiuodamas elektros neprigeneruosi 😀

19 01 2015
Miegaple

Tikiuosi ateityje bus daugiau irasu apie naudojimosi ypatumus. Vienaip ar kitaip gal ir as kada susigundysiu kazkuo panasiu 🙂

1 09 2015
Laurynas

Sveikas, gali gal apšviest situaciją, kaip ten su tais akumuliatoriais: kiek tarnauja, kiek kainuoja taisyt, keist, ar LT yra meistrų? Pats norėjau prius pirkt, bet neradau informacijos ir pabijojau, kad užsilenkus akumuliatoriui liksiu su metalo laužo krūva.

2 09 2015
mindogas

Sitas reikalas su akumuliatoriais mane atvirai pasakius “uzknisa“. Perkame naudota automobili, jei jis dar su didele rida – jame tikrai kazkas ges. Gal gali gesti? Motoras ir transmisija turbut butu patys brangiausi. Kazkur maciau nebloga straipsni, kad baterijos kaina prilygta tokiu metu atomobilio transmisijos kainai, tad realus variantas kad perkant Prius galime abie baterija gavoti kaip apie transmisija. Liudas dalykas kad cia jos tada kaip ir dvi 😀 Na bet tikroji transisija, arba kitaip vadinama synergy drive yra palyginus labai patikima. Taigi senas atomobilis – gali tekti akumuliatoriu, kuri aisku kaip ir transmisija galima pirti naudota. Perkant naudota zinoma sudetingiau nei transmisija, nes NiMh baterijos nenaudojamos issikrauna ir per pusmeti gulejimo sandelyje gali ir neberisikelti. Tokiu atveju reiktu zinoti kad automobilis donoras isardytas nesenai. Tokiu atveju velgi kaip ir transmisija taip ir baterija turi buti keiciama is maziau ridos turejusio automobilio, bet rida priuso baterijoms nera pats aktuliausias dalykas. Svarbiau yra salis ir vietove kur buvo ta baterija naudojama. Karstis ir dideli regeneracijos kiekiai labai kenkia NiMh baterijoms nes kaistamos jos garinasi. Isdziumusios celes trumpina ir tada tenka ja arba visa baterija keisti. Taigi siltu ir kalnuotu krastu priusai kencia labiausiai. Kalbant apie tai kiek laiko turi tarnauti batrija tai gal jau minejau kazkur kad antram prius duodama iki 10m ir 240k garantija hibrido sistemai. Taip yra kalifornijos valstijoje ir sie Priusai nera kuom kitokie nei mes vazinejame (gal apart to kad visi amerikonai neturi pasipuokavimui skirto EV rezimo, kuris beja baterijas taip pat gali smarkiau pakankinti). Gristant prie transmisiju – dazniausiai jas ir reikia keisti ties 200k.

Taigi kodel as nebijau hibrido? Todel kad be transmisijos nepavazinesi ir paprastame automobilyje. Taip, Lietuvoj gal dar nera tiek meistru dirbanciu su hibridais ir ju akumuliatoriaus, bet pabukim pijonieriais ir tuoj netruks ir specialistu. Tuo paciu as pats vis semiuosi ziniu bagaza apie baterijas ir visa Prius sistema ir kuo toliau, tuo viskas atrodo paprasciau.

2 09 2015
Laurynas

Matai, tu prie technikos žmogus, tau gal paprasčiau viskas atrodo:) Bet iš tavo atsakymo taip ir nesupratau, ar užsilenkus akumuliatoriui LT pavyktų be didesnio vargo susitvarkyti…

2 09 2015
mindogas

O uzsilenkus transmisijai kaip tu galvoji ar pavyktu LT susitvarkyti? Pas oficialu atstova pavyktu greitai bet brangiai. Kitame servise pavyktu bet paieskoti reikia kas tokius modelius remontuoja ar nebijo ismokti. Kaip tu remontuotum Corolos ar Avensio transmisijas? Perki ja ir vezi i servisa kad pakeistu. Vienas servisas su tokiom masinom nedirba – vezi i kita. Galvoji cia kazkas stebuklingai kitaip? Vienas irasas i google ir jau radau imone uzsiimancia hibridais. Rizika naudoti naudota baterija ta pati su transmisijomis, gal ta baterija irgi nudrosta bus, bet ar ne tas pats butu su transmisija? Beja isduosiu dar paslapti – trecios kartos priusuose naudojamos tokios pacios ir tas pats kiekis celiu, kurias gali persideti i savo priuso baterijos korpusa. Taip, tai pavojinga jei su auksta itampa nesidraugauja, bet isisvaizduok kokia nauda.

2 09 2015
Laurynas

Kaip ir rašei: važiuoji kažkur, ieškai šrote ir pan., bet jos jau senas dalykas, turbūt kiek auto yra, yra ir transmisijos, tai dėl to ir atitinkama remonto infrastruktūra egzistuoja. O paslapties tai nesupratau:)

2 09 2015
mindogas

Infrastruktura egzistuoja ne todel kad transmisija yra paprastas dalykas. Ji yra nes tokiu automobiliu pilna. Pabandyk is lauzyno nupirkta transmisija pakeisti tam paciam Prius ar panasaus paplitimo Lietuvoje automobiliui. Kaip seksis lauzyne rasti transmisija? Kaip seksis rasti meistra, kuris tinkamai ja pakeistu?

O paslapties esme kad antram priusui gali rasti ne tik 2009 metu gamybos donora (tada jie baigti gaminti), kuris kilometrus tures nemazai, bet galima panaudoti ir trecio priuso baterijas, kurios nuo konvejerio keliavo dar siais, 2015 metais. Nesunku suprasti kurio donoro baterija bus maziau sudeveta.

2 09 2015
Laurynas

Atsakymų į tavo klausimus ir tikiuosi iš šito blogo:) Sėkmės naudojant

8 09 2015
Laurynas

Dar klausimas: kaip sąnaudos užmiestyje, o jei galima konkrečiau, autostradoj prie 130 km/h pvz.

8 09 2015
mindogas

Lietuviskose autostradse, su nemazai kalneliu, man ima nuo 5.5 iki 6.5l/100km. Suprantama priklauso nuo daug dalyku tos sanaudos. Siaip autostradose nesistengiu vazuoti leistnu greiciu ir leidziu sau neskubeti. Vazuojant 120 greiciu daugiau 6 sanaudu nera buve.

21 09 2015
Noriu Prius

Ka rinktumetes – 2009 Prius su 160t ar 2007 su 100t? Paprastai ziuriu tarp variantu su serviso istorija (aisku, jei ji tikra..). Ar ziureti pagal bendra auto bukle? Kas is to, jei auto buvo mazai vazinejama – gal ji daznai stovedavo. Kiek skaitau forumuose, ta rida tikrai nera tiek svarbi. Kita vertus, jei nuo 200t prasideda kitos problemos, vel klausimas, o kas visgi geriau?..

21 09 2015
mindogas

Tavo atveju abu variantai vienodi, tuomet verciau ziurek kas is siu automobiliu yra geresnes likutines bukles. Taip pat gal skiriasi komplektacija. Kaip minejai stovejimas sio automobilio baterijoms nera i gera. Paprastai po ilgo pastovejimo baterija linkusi issikrauti ir kartais gali atsitikti taip kad viena ar kelios celes ima ir numirsta. Jei iskrovimas nera toks stiprus, tai pasekmes tokio prastovejimo turetu buti minimalios, ty atsiranta poreikis tik pilnai ikrauti ta baterija. Mano asmenine nuomone laimetu geresni metai.

12 11 2015
julius

O vat is kur tamsta zinot kiek jis praejes gal ne 178t .o 770t. Lietuviu pardavejai butrnt iki tokio ir atsuka😢

19 12 2016
Laimis

Sveiki, Reiktų patarimo. Prius 2006m užsidegė “check engine“ geltona lemputė. Viskas veikia, auto važiuoja. Kažkaip gal sutapo, kad stovint prie šviesaforo išjungiau šviesas (pagalvojau padėsiu 12V akumui), įjungus vėl šviesas užsidegė ir pastarasis ženkliukas. Gal nusprogo, koks saugiklis ar pnš? Ar be diagnostikos nekažką pavyks nustatyti?
Ar gali dėl žvakių rodyti tokį ženkliuką? Kažkaip nelabai lygiai motoras dirba ryte užvedus, toks lyg pulsavimas jaučiamas. Paskui susinormalizuoja. Sakau gal žvakes reiktų pasitikrinti…

19 12 2016
mindogas

Sveiki, pirmiausiai reikia kompa prisijungti ir tada viskas aisku butu kodel ten ta lempute dega. Menkai tiketina kad del sviesu junginejimo. Siaip sis ispejimas labai netrukdo vaziuoti, bet ziuretis reikia. Blogiau buyu jei raudonas trikampis issoktu.

19 12 2016
Laimis

Serviso nustatymuose buvo nustatytas tepalo keitimas 2016-10-15. Aš tepalą pasikeitęs, bet gal reikėjo nustatymuos nunulit?

19 12 2016
mindogas

O cia as jau nezinau koks modelis pas tave ir kaip veikia serviso skaitliukas/priminimas. Pas mane viskas sedi navikacijos programineje irangoje ir su automobilio ispejimais Engine Check ispejimais tai nesusyje. Kaip ten bebutu, be diagnostikos nelabai ka cia prigalvosi. Sistemos grazintos klaidos viska turetu paaiskitni,

19 12 2016
Laimis

Amerikonai mačiau pakeitę tepala nuspaudę palaiko odometro mygtuką ir start. Pas mane europinis modelis. Reiks padaryti diagnostiką dėl viso pikto.

20 12 2016
Laimis

Sveiki, buvau pas diagnostiką. Nuskaitė klaidą P0443. Kuro sistemos slėgio vožtuvo problema. Klaida išsitrynė, tam kartui 🙂 Šiandien ryte vėl užsidegė. Sakė jeigu vėl užsidegs reiks rimčiau pasigilinti. Kuro sistemos grandinėj ten yra keli vožtuvai, vakar dar nespėjom išsiaiškinti kuris būtent vožtuvas, tai gali būti. Tas žmogus turėjęs rekalų su Priusais, sakė dažnas reikalas su tais vožtuvais. Gal kas turėtų daugiau minčių?

21 12 2016
Laimis

Sveiki, išsisprendė problemos. Pasirodo blogai uždarytas kuro bako dangtelis. Per naują uždariau dangtelį ir klaida dingo. Tai tiek tų bėdų. 🙂

11 09 2017
Laimis

Sveiki,

Dėl sąnaudų.

Neseniai turėjom reikalų Suvalkuose. Maršrutas Prienai-Suvalkai-Prienai. Psivažinėta po Suvalkus. Viso buvo nuvažiuota apie 240km. Tuo metu oro temperatūra apie 20-22*C Sąnaudos buvo 4,2l/100km. Greitis apie 90-110km. Žodžių prisilaikant +/- eismo taisyklių.
Pastebėjimas, kad Prius važiuoja ekonomiškai jeigu važiuoji ilgesnį laiką, didesnį atstumą. Jeigu neatvėsini variklio, važiuoji ir važiuoji, sąnaudos geros. Jeigu važiuoji trumpais atstumais manau ekonomijos nelabai pasieksi su Prius. Manau verta leistis ir į ilgesnes keliones. Dažni sustojimai-užvedimai neblogina ekonomiškumo rodiklių, ko nepasakysi apie pvz. dyzelius.
Lyginu su dyzeliu nes yra ir kita auto dyzelinė 2003m mazda 6.
Jiegu su mazda važiuoji ilgus atstumus ir dažnai nestodinėji sanaudos irgi geros apie 4,2-4,4l /100km, bet jeigu tenka ilgiau po miestą pasimalti, sąnaudos artėja prie 5l/100k.

Dėl kitų išlaidų.

Su Prius važiuoju jau metai. Važiuoju kiekvieną diena. Keičiau lemputes, tepalus, filtrus. Profilaktiškai buvo išardyti priekiniai stabdžiai suteptos kreipiančiosios ir vėl viskas surinkta. Sumontavau dienos LED šviestuvėlius (DRL). Mano pastebėjimu kuro sąnaudos apie 0,2l 100km tapo mažesnės nei naudojant įprastinį apšvietimą. Transmisijoje tepalas nekeistas-originalus. Pirkau naujas vasarines padangas. Padangose palaikomas ne mažiau 2,5bar slėgis.

Minusai.
Ggarso izoliacija.
Nors rūdžiu nesimato, bet turiu minčiu pasidaryti kažkokį antikorozinį padengimą, tik nežinau kokį, kiek kokybiškai daro besireklamuojnatys “Servisai“. 🙂 🙂 Anskčiau lyg ir Toyota atstovybės darė ar aš kažką maišau…

13 10 2017
Laimis

Mindaugai, gal gali kažką pakomentuoti apie įkrovimo priedėlius?
Lyg ir galima sumontavus papildomą įrangą Prius’e įkrauti akumuliatorius iš elektros tinklo. Kažkas panašaus kaip elektromobiliui. Taip įkrovus galima apie 60km važinėti bent miesto sąlygomis. Yra žmonių kažką panašaus pasidare Forduose- hibriduose.
Kiek tai realu? Aš galvočiau, kad ilgiau važiuoti elektra bent mieste reiktų didesnės talpos akumo. Ar čia esamo akumo galimybių išplėtimas? Įkrovimo prietaisas leidžiantis papildomai įkrauti bateriją? Kažkas panašaus kaip galios padidinimas?
Kaina tokių priedėlių apie 200EUR.
Ką manot apie tai?

13 10 2017
mindogas

Jei norite 60Km tai tikrai ne apie 200Eur kalba eina, o mažiausiai apie 2000. Čia maišome pora variantų: plug-in sistemą su papildomais akumuliatoriais ir originalios baterijos krovėjas (grid charger).

Pirmu variantu kaina didelė ir gauname tuos papildomus kilometrus. Montuojamos atitinkamos talpos baterija, jos krovimas, stebėjimas ir pan. Ši baterija sujungiama su originaliu akumuliatoriumi ir Prius matydamas visada 80proc įkrovą stengiasi ją išnaudoti. Taip palyginus lėtai važiuojant naudojame tik elektrą, kol papildoma baterija išsenka. Pastarąją galima įkrauti jau tik iš tinklo. Tokia sistemą turi ir lietuvių Jonelis, spaudoje tikriausiai skaitėte kažkada.

Antru variantu mes su palyginus pigiu krovėju lėtai krauname originalią baterija iki jos 100proc ir toliau. Ši įranga labiausiai skirta baterijos profilaktikai. Baterijoje celės sujungtos nuosekliai ir kai jos išsibalansuoja verta visą bateriją pakrauti 100proc ir toliau maža srove leisti jai krautis. Taip silpnesnės celės pasiveja stipresnes ir vėliau sistema dirba geriau/tiksliau. Yra manančių, ir aš sutinku, kad tokį dalyką verta padaryti senoms baterijoms kartą ar du kartus į metus, bet, yra žmonių kurie taip krauna kasdien taip laimėdami papildomus elektrinius kilometrus. Vakare paskutinius KM įveikia elektra ir per naktį visą bateriją pakrauna iki 100proc. Tuomet kita diena turime daug pigios elektros (pigesnę nei gamina benzininis variklis). Pagrindinis tokios praktikos minusas – originali baterija dėvisi daug stipriau, nes dabar vietoje 40proc naudojamos talpos naudojame net 60, o kur dar tas faktas kad prie 100proc NiCd celės kaista, kas dar labiau jas žudo.

Taigi tokie komentarai.

13 10 2017
Laimis

Ačiū už komentarą.
Arba brangu arba per brangu 🙂 :-).
Dėl Toyota atstovybių reklamos, kad prailgina baterijos tarnystę. Tai jie ir pakarauna profilaktiškai pagrindinę bateriją? Ar dar kažkokius būrtus atlieka?
Ar namų saąlygomis galima bandyti pačiam padaryti tokią profilaktiką?
Koks baterijos gamybos laikotarpis jau laikomas “sena“?

Dar noriu pasiteirauti iš kitos temos.
Ar per OBD II įrenginį galima matyti visų baterijos celių voltažą? Per išmanų telefoną ar planšetę su atitinkama programėle galima stebėti? Ar telefonui yra papildomi kažkokie spec. reikalavimai, funkcijos be OS android? Ar tiktų bet koks telefas ar planšetė su android operacine?

13 10 2017
mindogas

Velnias ten žino ką ten tie atstovai daro. Padaro diagnostika, o daugiau nemanau kad kažką. Jei randama kad neveikia, ar užsikišęs aušinimo ventiliatorius tai jį pakeitus tikrai prailgės tarnavimas. Krovimo įrangos Toyota bent jau tikrai neturi. Dar plius, ne vien baterija ten tikrina – kalba eina apie hibrido sistemą. Jei randa kad mažai aušinimo skysčio ar siurblys baiginėjasi, tai užkirtus kelią jų padaromai žalai sutaupysi inverterio gedimą.

Baterijoms senumo metais negalima matuoti. Kažkiek aišku priskirti, bet pagrinda yra kaip buvo ji naudota. Šiltuose kraštuose gal 7 metai yra daug, pas mus gal 10. Kilometražas irgi mažokai ką sako. Jei kamščiuose kelis kartus dienoj nusodiname baterija iki ribos tai negerai, o kiti tik užmiesčiais važinėja ir jų kilometražas didesnis, bet baterija mažiau išnaudota.

Per ODB2 galima, tik programa ta turi matyti. Kompuose ta daro Techstream, o Andoid telefone Torgue su papildomų adresų failu. Visa tai jau aprašiau: https://mindogas.wordpress.com/2016/02/27/prius-papildomos-informacijos-stebejimas-per-obd2-ir-priushsi/#more-2542

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s




%d bloggers like this: