Ubago osciloskopas

18 11 2013

z5t

Aš, mėgėjas elektronikas, kartais panoriu turėti osciloskopą kai reikia debuginti kokius tai projekto elektronikoje esančius parametrus.. Problema pagrindinė tame, kad pigūs osciloskobai yra didžiuliai, o aš neturėčiau kur jo kišti, o kompaktiški, skaitmeniniai, jau brangūs. Tokiems neišrankiems poreikiams kaip man išeitis yra, tai “poor man“ osciloskopas.

Dalys

Mums reikės:

1) Vieno arba dviejų osciloskopo daliklių. Geriausias variantas būtų x1 ir x10 daliklis viename, kokį, beja, aš iš Ebay nusipirkau:

6q7v

dzk0

2) Atitinkamo kiekio BNC į RCA adapterių. BNC galas turėtu būti mama, o RCA – tėtis.

ztgk

3) 3,5mm stereo į dviejų RCA adapteris. Šiuo atveju reiktu kažkaip įsitikinti kad tarpai tarp RCA lizdų pakankami kad tilptu du BNC kištukai

nzgz

4) Kompiuteris kuriame yra Line In įėjimas. Iš bėdos tinka ir mikrofono lizdas bet Line In turi didesnes tolerancijos ribas, o ir triukšmauti turėtu mažiau.

5) Programa kompiuteriui, kuri audio signalą bandys interpretuoti kaip visokius ten elektronikos signalus. Aš pvz. windowsams naudojau http://www.zeitnitz.de/Christian/scope_en.

Įrenginys

Taigi visas fizines dalis sujungiame:

y9hc

gmox

Kišame jį PC gale esantį Line In:

4d4l

Šiaip geriausiai būtų naudoti kokią išorinę pigią USB garso plokštę tokioms nesąmonės bet mes juk ekstremalai 🙂

Dabar jau galima atlikti šiokį tokį testą su Arduino:

or6z

Greitai parašius kelias programas nesunkiai perprantama programinė įranga ir puikiai išmokstama nuskaityti visokius ten PWM bei Serial duomenis:

hdsg

kx1c

4h37

2ois

Žinoma matuoti galime labai lėtus objektus bet man to tikrai pakaks dar kuriam laikui. Vėliau gal dagyvensim iki rimto scopo..


Veiksmai

Information

14 responses

19 11 2013
Darau, Blė

Oscilografas 🙂

Aš tai va tokį norėjau pasidaryti: http://bobdavis321.blogspot.com/2013/06/arduino-powered-3-million-samples-per.html

Bet CA3306 konverteris taip ir neatkeliavo, tai dabar galvoju, ką su likusiom detalėm daryti…

19 11 2013
mindogas

Kaip čia pasakius, 5 milijonai nemažai, bet kuomet mes priėiname prie tokių greičių stebėjimo poreikio manau verta pagalvoti apie profesionalu osciloskopa 🙂 Beja naudoti Arduino tokiems reikalams irgi yra kiek “ubagiška“ dėl jo lėtumo atnaujinant duomenis LCD ekrane. Tam jau ARM’o verkiant reikia.

19 11 2013
Darau, Blė

Aha, reikėtų. Blem, aš laukiu nesulaukiu devbordo ir poros procesoriukų, užsikišo muitinės kiniškomis gėrybėmis visiškai.

19 11 2013
mindogas

Ką ten užsikišo, greičiau kažkur pakeliui nusėdo 😀

19 11 2013
Darau, Blė

Aš nejuokauju, čia rimta problema. Visi aplink skundžiasi, kad siuntiniai niekaip neateina. DX man vakar laiškelį parašė, kad pas juos siuntinukas grįžo, tai persiuntė kitu kanalu ir dar tracking code uždėjo be priemokos.

19 11 2013
mindogas

Na DX pavaro. Šiaip man asmeniškai iš Ebay atkeliauja dabar kas trečias pirkinys. Kartais net abejoji ar verta siųstis kokias mikroschemas bandymams nes supranti kad kol jos ateis iš antro ar trečio karto praeis noras ta projektą daryti 🙂

19 11 2013
Darau, Blė

Tai va, mano užsakyti laikrodukai DS3231 atkeliavo po 70+ dienų 😀

19 11 2013
mindogas

Nu grynas deficitas 😀 Džiugu kad atkeliavo!

2 12 2013
vytautas

idomu ar su situo ubagu eitu patikrinti mikroshemas ar jos nesudegusios?

2 12 2013
mindogas

Viskas priklauso nuo mikroschemos. Zinant ka ji daro ir koks teisingas jos veikimas galima kazka bandyti matuoti, taciau kaip jau minejau toks osciloskopas tinkamas tik letiems signalams stebeti.

7 01 2014
Evaldas

Pratrūko kinų siuntų pulinys pradėjau gauti siuntas prekių pirktų spalio pradžioje. Buvau pasidaręs kompiuterinio osciloskopo junggtį ir bandžiau ką nors pamatyti 16kHz diapazone- vaizdelis ne koks, tuomet parsisiunčiau va tokį http://www.ebay.com/itm/380780535652?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_4863wt_1114 kaip mėdėjui gana simpatiškas, tik viena nemaloni savybė rodmenys ne online, praskanuoji ir matai rezultatą, vn.ž. jei ką pakeitei spaudi scan ir matai rezultatą.

7 01 2014
mindogas

Loggeris tikrai geras įrankis bet su juo turime ribojanti prisirišimą prie +5V

7 01 2014
Evaldas

Pratesiant jūsų išsakytą repliką, kad “mes ekstremalai“ niekur nei šio skopo instrukcijoje, nei jusų aprašyme nėra įtampos ribojimo, nor pats irgi pastebite, kad loggeriui ne daugiau 5V, o PC garo plokštei rekomenduoja riboti iki 2,5V įėjime stato du lygegrečiai sujungtus priešingai nukreiptus tarp GND ir IN 2,5 -2,7V stabilitronus.

7 01 2014
mindogas

Na mano naudojamas x10 daliklis leidžia man matuoti iki 25-27V. Šiaip neaukštinu aš šitų laidų kruvos, bet kad dalykas praverčia tai tikrai. Beja, mano ektremalumai baigiasi ties normalaus darbo kompiuterio naudojimu tokioms nesąmonėms. Šiaip patariu naudoti neintegruota garso plokštę nes tada nuansu bus mažiau nenaudojant daliklių ar pamirsus perjungti į x10 ar net x100 🙂

Parašykite komentarą

