Vėjo jėgainės kontroleris

29 10 2013

Prieš kokius 2 ar net 3 metus turėjau tokį projektėlį. Valdiklis turėjo stebėti gaminamos elektros galią, generatoriaus temperatūrą ir dar bala žino ką. Pagal tai kas vyksta elektros generavime bei jos poreikyje valdiklis valdė kelis išėjimu: perjunginėdavo tarp baterijos krovimo ir teno bei esant labai dideliai generatoriaus temperatūrai (t.y. kai vėjas primena labiau viesulą) stabdo jėgainę su vienu iš skirtingų galingumo tenu. Tiesa pasakius užduotis man dabar atrodo miglotai, nes pernelyg senai tas buvo. Atlygio tuomet gavau LCD televizorių kuris man leido pasireikšti DIY stovo kūrime.

Prisiminiau apie šį mano kūrinį versdamas privačius Youtube įrašus. Neparašinėsiu jokiu programavimo ar hardware dalyku. Aš šiuo atveju tik rašiau programą Arduino Uno platformai, o užsakovas savo ruoštu rūpinosi įėjimų bei išėjimo signalų gaudymų bei konvertavimų į man reikiamus.

O aš parodysiu kokie sprendimai buvo atlikti duomenų pavaizdavimui.

Štai pirmiausia buvo panaudotas Siemens M55 LCD ekranas:

Kaip matote pradiniai duomenys atnaujinami gana lėtai bet vėliau mes atnaujiname tik reikšmes ir viskas atrodo daug greičiau:

Dar ir dabar šis LCD mėtosi stalčiuje. Vis galvoju iš jo pasigaminti koki FunStyle termometrą su drėgmės matavimu ir panašiai. Kažkas panašaus į mini metrologijos stotelę 🙂

Galutiniam variantui užsakovas man įgrųdo standartini 16×2 LCD. Tada man buvo pirmas kartais kai toki programavau. Iki tada vis naudodavau TM1638 modulius. Interfeisas dabar atrodo taip:

Kaip matote dabar nebeturime jokių aprašymų bet atnaujinimo greitis tiesiog žaibiškas 🙂

Tiek tam kartui. Jei kam įdomus toks projektas tai kreipkitės drąsiai, programos kodas dar kažkur mėtosi suarchyvuotas 🙂


Veiksmai

Information

2 responses

29 10 2013
Darau, Blė

Man kažkaip įdomiau pati vėjo jėgainės konstrukcija. Kaip ten, pvz., išspręstas laido apsisukimo klausimas? Elektra perduodama per guolius? Ar generatorius stovi ant žemės ir yra sukamas kardanu?

29 10 2013
mindogas

Neįsivaizduoju. Savaite laiko programavau vakarais ir domėjausi tik kaip ten stabdomos sparnuotės apkraunat generatorių 😀 Kaip jau minėjau mano bėdos buvo teisingai interpretuoti ir atiduoti duomenis ir visas mano testavimas buvo atliekamas maketavimo plokštėje kaip matyt video. Techniškai visi įėjimai buvo analoginės reikšmės.

Parašykite komentarą

