PCB gamyba – tonerio perkėlimas į PCB panaudojant laminatorių

17 08 2012

Iki dabar PCB gamybai naudojau tonerio perkėlimo lygintuvu technologiją tačiau visai neseniai namuose atsirado pigus laminatorius, tad kodėl nepabandžius panaudoti tam jį. Pats laminatorius atrodo taip:

img20120816182410

Modelis Noname firmos, nors ant jo rašo Kayoba. Made in China. Veikia kaip bitė, reitinguotas kaip 230W ir įkaista per 3-6 minutes. Iki kiek laipsnių deja nerašo bet tikiuosi 110-120’C.

Pasiruošimas

Kitaip nei lygintuvo atveju dabar reikia truputi kitaip pritvirtinti PCB ir lazeriniu spausdintuvu atspausdintą ruošinį.  Lygintuvo variantu užteko popieriu tiesiog padėti ant PCB ir pirmo kaitinimo metu jis prilipdavo. Dabar bus truputi kitaip, tad reikia šiek tiek tvirtinimo elementų. Viska atlikau gana paprastai panaudojant elementarias priemones:

img20120816182034

Panaudojant dažymui skirtą juostą priklijavau PCB prie ruošinio:

img20120816182240

Laminavimas

Mano atveju paminatorius priima iki 23mm storio laminuojamo objekto, o mes į juos puikiai telpame. Jei būtu kitaip tektu kažkaip modifikuoti laminatoriaus mechanizmą, bet to man neprireiks. Nieko nelaukdami pradedam darbus:

Praleidau 5 kartus. Rezultatai po mirkymo vandenyje:

img20120816183853

Kaip matome nesigavo. Maniau todėl, kad mirkiau per trumpai. Buvau labai smalsus. Bandome iš naujo, 5 kartai laminatoriuje ir vėliau 5 minučių mirkymas:

img20120817091323

Daug geriau, bet visgi negerai. Priežastys aiški, tai pernelyg menkas kaitinimas.

Sprendimai

  1. Bandysiu mažinti variklio sukimasi, taip PCB bus kaitinama ilgiau ir įkaitinama stipriau;
  2. Jei 1 punktas nepadės bandysime modifikuoti kaitimo galią, bet labai tikiuosi kad to nereikės;

Vėliau rezultatus pateiksiu. Tam kartui tiek, gero laminavimo!


Veiksmai

Information

4 responses

22 08 2012
mindogas

Paaiškėjo tonerio trupėjimo priežastys:
1. Kiek prastokas blizgus popierius iš žurnalų. Panaudojus Acme pigiausia Glossy fotopopierių situacija kiek pasitaisė bet nutrupėjimų vis dar pasitaikė.
2. Prastas toneris. Pabandžiau atsispausdinti su kitu lazeriniu spausdintuvu. Pagal išvaizda atrodė atspausdino tokį patį kieki tonerio, bet su nauju ruošiniu toneris persikėlė labai gerai, o ir nutrinti su nagu nebeįmanoma kaip senaji. Išvada – seno spausdintuvo naudojamas toneris kažkoks keistas (įdomu ką kasečių pildimo įmonė ten pylė???).

6 06 2014
NEgs

As irgi vakar isigijau toki laminatoriu. Tai kiek galvojau kuria puse kisti pcb, ar kaitina is abieju pusiu ar is vienos, tada is kurios puses kaitina, as nelabai suvokiu laminavimo proceso. Pritaikymas PCB gamybai – aiskiau:)
Man is pirmo karto pavyko, gavosi geriau nei su lygintuvu.

As naudoju popieriu nuo reklaminiu laikrasciu kuriuos ideda i pasto dezute, Tinka IKI, Maximos ar Rimi. Ju popierius pakankamai plonas ir kiek slidus.
Taip pat siulyciau prie PCB fiksuoti tik viena popieriaus krasta, gi popierius sildamas kazkiek pleciasi, ir tuo krastu pirmiausia kisti.

Taip pat, kai kirpau spaudini tai is krastu palikdavau po kokius 5mm, ir viena krasta ilgesni apie puse PCB, ji uzlengdavau ir i vidu idedavau PCB. Todel visai nieko klijuot nebereikejo. Tada ta uzlenktaji krasta kisdavau i laminatoriu, PCB varis i grindu puse, po to sekancius kartus su PCB varis i lubas (galvoju, kad kaitinimas is virsaus). ir Taip kokius penkis kartus pakaisiodavau visomis briaunomi i laminatoriu, kadangi jau popierius buna prikibes ir mano parastes tik apie 5mm, tai laisvai praeidavo pro vovlelius.

6 06 2014
mindogas

Sveikas, dėkui kad pasidalinai patirtimi. Aš asmeniškai visada darau dvipuses PCB (top sluosnyje lipdau tonerini silk screena), kai man net nesvarbu kuri puse kaitinama. Leidžiu kelis kartus visokiom pusėm ir visais galais ir tiek. Beja ar bandei laminuoti be perdarimo? Aš bandžiau, nieko gero 😀

Pats naudoju taip pat reklamas, dažniausiai pats pasiimu baldu reklamos iš kokio stendo prekybcentruose. Geras sprendimas kiek žinau yra kreidinis popierius, jo nereikia tiek smarkiai vandenyje mirkyti, bet jis storas ir su juo apie dvipuses pcb pamiršti galima. Šiaip apie popieriu jau atskira tema.

Kas dėl popieriaus kirpimo tai jo, panašiai ir aš dariau kai su lipnia juosta nudegiau. Dabar kaip minėjau dvipuses darau, tai tokiu atveju abu spausdinus sulygiuoju prieš langą, suklijuoju lipnia ir tarp jų įkišu paruošta PCB. Mestelėk akį į mano kelis pavyzdžius, užrašai ant top sluoksnio atrodo tikrai neblogai: https://mindogas.wordpress.com/paslaugos/pcb-gamyba/

24 07 2014
PCB gamyba su laminatoriumi – 0.4mm ne bėda | Mindaugas Markauskas

[…] tarpai tarp jų viso labo 0,22mm. Taigi pasigirsiu kaip ten viskas gaunasi gaminat su laminatoriumu ir ėsdinant varį su savo senai naudojamu tirpalu. Pirmiausiai visas plokštes sulaminau, mirkiau […]

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s




%d bloggers like this: