TimeLapse Bėgiai (angl. Dolly) – Pagrindinis variklis

28 06 2012

Variklis yra labai svarbi detalė bėgeliuose. Jam skirsiu visą įrašą.

Pradžioje, kuomet dar neturėjau pačios bėgių konstrukcijos, o kūriau tik kontrolerį, testavimams naudojau seno rašalinio spausdintuvo variklį. Kaip jis reagavo į komandas galite patys pamatyti:

Deja, bet jis buvo tinkamas tik testavimams, kuomet savrbu tam tikra vizualizacija. Taikant šį variklį fotokamerai tempti bėgiuose šis variklis pasirodė labai prastai. Norint toliau naudoti variklį reiktu gaminti kažkokį reduktorinį bėgį. Deja jokių dentračių neturėjau, o ir ekspermentuoti nenorėjau, tad ieškojau iškarto naujo variklio kuris bus jau su pavara.

Tinkami varikliai

Taigi iškarto pradėjau krapštyti savo mėgiamus kiniečius. Pirmiausiai tai ieškojau variklio 12V DC iki 1A galingumo, kuris turėtu nemenką keliamąją galią. Lygindamas variklius susidariau tokią nuomonę, kad keliamoji galia proporcinga variklio apsisukimams per minutę (kitaip RPM). Tuo lėčiau variklio pavara suka pagrindinį veleną, tuo didesnį svorį variklis pakels.

Radau kelis variantus, kurie šiam projektui būtų kaip tik:

images10es

Mano variklis

Kurį greitį pasirinkti dar dvejojau, tačiau esu linkęs ties 5 RPM. Kaip ten bebūtų variklio nepirkau, nes radau kai ką, ką galiu panaudoti to ką turiu visai šalia. Pristatau jums Renault Megane Coupe 1998m galinių fortkių variklį:

img86971

Pagal mano testus šis variklis turi 9RPM greitį ir nemenką keliamąją galią. Deja jis kiek didesnis už kiniečių versijas ir reikalauja tam tikrų perdarymų. Toks perdarymas yra nedidelis, tereikia jį išardyti ir pašalinti raudonai pažymėtą vieta (kuri skirta stabytį varikly, kad jis nelaužytų Megane lango):

images2to

Aplikus šį pakeitimą variklis sukasi be galo nesustodamas į abi puse, užuot sustodamas tam tikrose pozicijose.

Liko sumontuoti variklį prie bėgių konstrukcijos galo. Tai atlikau pasitelkęs kelis metalinius kampučius ir žinoma varžtus (kurie padžiai pasirinkti perdideli, laukia kelionė į senukus normalių):

images1bxz

Variklio pajungimas prie kontrolerio labai paprastas, tik du laidai, tačiau svarbesnė užduotis yra tai, kaip variklis judins pačią salelę. Testavimams panaudojau elementarų siulą, kuris esant lygiagrečiam bėglių pastatymui esamą techniką atlaiko be problemų. Vienintelis trukumas yra tai, kad taip salelė judinama tik viena kryptimi. Idėjų stabiliai pavarai dar yra, tad kuomet ją atnaujinsiu sukursiu naują įraša skirta tik jai.

Testu metu atradau per kiek laiko šis variklis pervedą salelę per mano 1.8m ilgio bėgius:

  • 100% greitis – 3.45 min
  • 75% greitis – 8.00 min
  • 25% greitis – 20.00 min

Darant pauzes tarp fotografavimų laikas per kurį fotokamera pereina per bėgiu padidėja dar smarkiau, tad galimybė fotografuoti ilgo laiko timelapse yra pilnai įgyvendinta.

Pabaigai video kurioje matome kaip zvimbia variklis:

Rezultatas:

Papildyta:

Pagaliau baigta varančioji pavara. Apie ją skaitykite čia: http://mindaugas.hostzi.com/?p=1046


Veiksmai

Information

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s




%d bloggers like this: